به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدباقر برقراری در جمع راهپیمایان 13 آبان در میدان آزادگان شهر ملایر اظهار داشت: 13 آبان نشان داد ملتی که بخواهد بر سر آرمان های مقدس خود بماند، می تواند بر تمامی خواسته های دشمن غلبه پیدا کند.
وی 13 آبان را یکی از روزهای سرنوشت ساز و تاریخی در دنیا دانست و تاکید کرد: این روز به همه نشان داد که می توان در مقابل چپاول گران و ابرقدرت های پرمدعای توخالی ایستاد و پیروز شد.
امام جمعه ملایر ادامه داد: 13 آبان روز پیروزی ملت ایران و تمامی ملت های آزادی طلب دنیا، روز حک شدن شعار «مرگ بر آمریکا» بر جبین آمریکای جنایتکار و حک شدن پیروزی و عزت بر جبین نورانی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه امروز شعار «مرگ بر آمریکا» جهانی شده است بیان کرد: این شعار حاصل ظلم و جور آمریکا و دخالت آنان در امور کشورها است و همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به ظلم و ستم رژیم پهلوی و حمایت آمریکا از رژیم شاهنشاهی گفت: پس از فرار شاه از ایران، سفارتخانه آمریکا به لانه جاسوسی تبدیل شده بود که توسط دانش آموزان و دانشجویان تسخیر شد.
حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه امام(ره) از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به انقلاب دوم تعبیر کرده است اظهار داشت: پس از آن آمریکا توطئه های خود را علیه ایران و براندازی نظام ادامه داد و نظام مردمی ایران را به رسمیت نمی شناخت.
وی بسیج کردن رسانه های دنیا برای تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی را ترفند دیگر آمریکا عنوان و بیان کرد: آمریکا با به راه انداختن جنگ هشت ساله، ترور، تهدید و تحریم های ظالمانه نمی تواند ملت و نظام ایران را از پای درآورد.
امام جمعه ملایر به فراز و فرود شعار «مرگ بر آمریکا» اشاره و این شعار را امروز در اوج دانست و گفت: طبق بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع دانش آموزان، آمریکا رو به افول است و این برگرفته از بیان صریح قرآن کریم است.
حجت الاسلام برقراری خاطرنشان کرد: تا مادامی که خوی استکباری آمریکا وجود دارد، ملت ایران شعار مرگ بر آمریکا را سر می دهند.
وی ادامه داد: در موضوع «برجام» عده ای قصد ضعیف کردن شعار مرگ بر آمریکا را در داخل کشور داشتند، اما وقتی بدعهدی و پیمان شکنی آمریکا را دیدند، باز هم این شعار قوت و قدرت گرفت.
حجت الاسلام برقراری با تاکید بر اینکه هر حکومت و دولتی با آمریکا بود، ملت آن کشور زیر چکمه ظلم و ستمش پایمال شد گفت: اگر نظام اسلامی ما با آمریکا بود، به طور قطع در فتنه سال 78، 88 و 96 آن کسی که پایمال می شد، معترضان در داخل کشور بودند.
وی یادآور شد: در کشورهایی همچون یمن، سوریه و مصر هر دولتی که از آمریکا حمایت کرد، دودش به چشم مردم آن کشور رفته است.
امام جمعه ملایر خاطرنشان کرد: امروز هم در تحریم های اقتصادی آمریکا که علیه ملت ما تحمیل کرده است، اگر با هم باشیم، آمریکا نمی تواند هیچ غلطی کند، همانگونه که برای براندازی و تغییر کاربری نظام نتوانست کاری از پیش ببرد.
حجت الاسلام برقراری به شکست آمریکا در به صفر رساندن صادرات نفتی ایران و معافیت هشت کشور در این تحریم گفت: آمریکا این هشت کشور را از تحریم نفتی ایران معاف نکرده است، بلکه این کشورها به حرف و تهدید آمریکا گوش نکردند.
وی ادامه داد: آمریکا برای اینکه از آقایی پوشالی خودش زمین نیفتد، گفت این هشت کشور از تحریم نفتی ایران معاف هستند.
حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه دولت با تبعیت از رهبر معظم انقلاب زیر بار مذاکره مجدد با آمریکا نرفت بیان کرد: هنوز تحریم پایانی شروع نشده است، شکست این تحریم ها آغاز شده است.
وی اضافه کرد: ما به گذشته خودمان افتخار می کنیم و نسبت به آینده امیدوار هستیم و زیر بار ذلت و ننگ نمی رویم.
به گزارش ایرنا، دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، مسئولان، اقشار مختلف مردم و خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان در راهپیمایی روز 13 آبان مسیر میدان امام خمینی(ره) تا میدان آزادگان این شهر را با سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» پیمودند.
در پایان نیز قطعنامه روز 13 آبان در هشت بند قرائت شد.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.