به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی روز شنبه در رزمایش مقابله با تهدیدات احتمالی پدافند غیرعامل که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان می خواهند با تبلیغات منفی، القا کمبود، ایجاد یاس و ناامیدی و با استفاده از ابزار رسانه و ایجاد جنگ اقتصادی بر روی ذهن مردم تاثیر گذاشته و کشور را به آشوب و مشکلات امنیتی بکشانند.
وی افزود: مدت زمان و برنامه طراحی شده برای انجام این تهدیدها 1.5 سال است بنابراین در این زمان اگر مردم کشور به خوبی مدیریت شوند می توان از این توطئه ها عبور کرد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور مدیریت مردم را شامل رفع مشکلات آنها در بخش های مختلف، اطلاع رسانی مباحث سیاسی و فرهنگی با حضور مسئولان در جمع مردم برشمرد.
سردار جلالی با بیان اینکه تحقق این موضوع نیازمند یک رویکرد و راهبرد مدون است، توضیح داد: در ابعاد سیاسی پاسخ به دشمن، اصرار به پشتیبانی و حمایت از دولت، پاسخ منفی و رد تفکراتی که به دولت ضربه می زند باید در اولویت قرار گیرد.
وی بر ضرورت شکل گیری راهبرد مقاومت و تاب آوری در برابر دشمن را مورد تاکید قرار داد و خواستار اداره و سرویس دهی مطلوب به مردم شد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از پنج رویکرد جدید این سازمان برای بی اثر کردن تحریم ها سخن به میان آورد و گفت: کارکردهای ضروری و جدی کشور را باید حفظ و تداوم بخشید.
سردار جلالی توضیح داد: رویکرد دشمنان نظام اسلامی اخلال و توقف در کارکرد زیر ساخت های خدماتی نظیر برق، آب، گاز و سوخت با هدف خدشه وارد کردن به نظام است بنابراین باید برای حفظ کارکرد این زیر ساخت های اساسی باید تلاش کرد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: باید وابستگی زیرساختی بین اجزا را رصد کرده و این وابستگی و نیازمندی زیرساختی بین اجزا را به حداقل ها رساند.
سردار جلالی با بیان اینکه احتمال می رود تحریم ها به سمت سایبری سوق یابد و برخی خدمات سایبری به ایران ارائه نشود، مثال زد: خدمات وابسته به اینترنت را باید شناسایی و برای پیشگیری از اختلال راه حل ارائه کرد.
وی گفت: با همکاری وزارت ارتباطات و سایر نهادهای مسئول بخش عمده ای از وابستگی سیستمی و نرم افزاری شناسایی و برطرف شده است تا شبکه خدمات سایبر با یک تحریم دچار اختلال شود.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر ضرورت حفظ و ارتقا آمادگی گفت: برای آمادگی مواجهه با هر نوع تهدیدی ابتدا باید طرح و سناریویی داشته باشیم.
سردار جلالی اضافه کرد: در این طرح باید وظایف دستگاه ها مشخص شود و در این راستا دوره های آموزشی و رزمایشی برگزار شود.
وی درباره اقدامات ضد تحریمی نیز توضیح داد: در دولت ستادی با این عنوان تشکیل شده است با این وجود اگر بخشی نیازمند خدمات فوری و وابسته تحریم است راه حل های گره گشا ارائه دهد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: برخی تهدیدات غیرنظامی با فناوری های مورد استفاده مستتر و تلفیق شده است و فناوری ها جدید که در جهان و ایران استفاده می شود در کنار کارکرد موثر و مثبت می تواند قابلیت تهدیدزا داشته باشد.
سردار جلالی اضافه کرد: فناوری اطلاعاتی علاوه بر قابلیت برنامه ریزی، تبادل داده و کنترل از راه دور، قابلیت نفوذ بر سیستم را نیز دارد و مجموعه ای که از بیرون می توان آن را کنترل کرد در ذات خود می تواند توسط دیگران نیز کنترل شود.
وی افزود: جهان در عصر کنونی با یک جبر فناورانه مواجه شده و مجبور به استفاده از نرم افزارهای هوشمند جدید است با این وجو باید با مدیریت فناوری از بروز مشکل پیشگیری کرد.
به گزارش ایرنا، تحریم هایی که آمریکا یک جانبه علیه ملت ایران اعلام می کند، از مدت ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نکرده است؛ تا جائیکه ترامپ مجبور شده است از برخی از آنها عقب نشینی کند.
در این باره حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است «هیچ تحریمی نیست که آمریکا بخواهد بعدا انجام دهد، بعضی از افرادی که در آمریکا به دنبال تحریم ایران بودند بیش فعال بودند، بنابراین هیچ چیز جدیدی برای نوامبر (13 آبان) وجود ندارد که انجام دهد و این یک موضوع کاملا تبلیغی و روانی است».
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.