به گزارش ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در این آیین با بیان اینکه تمام مسئولان استان برای نشاط و پویایی کودکان تلاش می کنند ابراز امیدواری کرد: جشنواره تئاتر گل لبخند بر لبان شکوفه های ایران بنشاند.
علیرضا درویش نژاد گفت: جشنواره تئاتر برای کودکان است و شعار«کودک و حقوق اجتماعی » با هدف آگاهی بخشی به کودکان از حقوق آنان نام گذاری شده است.
وی با بیان اینکه هزینه های جشنواره توسط استاندار همدان تامین شده است، افزود: تمام نهادهای استان برای برگزاری بهتر و باشکوه تر جشنواره مشارکت کرده اند.
دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز گفت: از امروز موتور جشنواره با رونمایی از پوستر شروع به حرکت کرد و وارد مرحله اجرایی شده است.
مریم کاظمی با اشاره به اینکه آوردن شعار جشنواره در محتوای پوستر مرسوم نیست، افزود: اهمیت حقوق اجتماعی کودکان و ترویج آن موجب شد امسال برای نخستین بار شعار جشنواره را در پوستر بگنجانیم.
وی اضافه کرد: پوستر جشنواره را مرضیه سرمشقی از گرافیست های خوب کشورمان طراحی کرده و امروز در فضایی شاد و کودکانه رونمایی شد.
حسین محب اهری نیز از حضور در جمع کودکان همدانی ابراز خوشحالی کرد و گفت: پیشرفت کودکان ایرانی در گرو برنامه های هنری و فرهنگی با کیفیت است.
وی زندگی را به تابلوی سیاه و سفیدی تشبیه کرد که پروردگار کودکان را به عنوان گل های رنگی برای زیبایی این تابلو آفریده است.
این بازیگر پیشکسوت، آبادی ایران را منوط به داشتن کودکان شاداب دانست و افزود: جشنواره تئاتر می تواند استعداد کودکان را در همه زمینه ها شکوفا و درخشان کند.
مجید قناد نیز با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره بسیار پر محتوا است، خاطرنشان کرد: کودکان ایرانی باید به خوبی به حقوقشان آگاه شوند تا زندگی بهتری درآینده داشته باشند.
وی یادآوری کرد: حضور پیشکسوتان و بزرگان تئاتر و بازیگری در جشنواره بین المللی تئاتر موجب تقویت و غنی شدن بخشهای مختلف این رویداد بزرگ می شود.
قناد از کودکان همدانی خواست نمایش های جشنواره را تماشا کنند و امکان پخش از رسانه ملی برای تمام کودکان در همه جای ایران فراهم شود.
بیست و پنجمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان با شعار«کودک و حقوق اجتماعی» به دبیری مریم کاظمی از 29 آبان تا چهارم آذر ماه امسال به میزبانی همدان برگزار می شود.به گزارش ایرنا، آیین رونمایی 7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.