محمدرضا عبادیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هزینه درمان بیماران در مراکز ترک اعتیاد(MMT) ماهانه یک میلیون و 280 هزار ریال است که در صورت زیر پوشش بیمه قرار گرفتن به 600 تا 800 هزار ریال کاهش می یابد.
وی اضافه کرد: با توجه به بالا بودن هزینه ها، احتمال می رود مانع از مراجعه خانواده بی بضاعت برای درمان معتادان شود.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: برای رفع این مشکل در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر پیشنهاد افزایش سقف اعتبارات این حوزه پیشنهاد و معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیرکل بیمه سلامت همدان برای اجرایی شدن این موضوع نشست های برگزار شد.
عبادیان ادامه داد: نامه ای با عنوان آزمونه شدن همدان برای زیر پوشش بیمه قرار دادن معتادان ارسال شده که تاکنون به صورت شفاهی با این درخواست موافقت شده و منتظر پاسخ کتبی مسئولان نیز هستیم.
وی گفت: 140 مراکز ترک اعتیاد خصوصی و دولتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی همدان فعال است که 25 هزار معتاد به این مراکز مراجعه کردند.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با عنوان اینکه تنها یک هزار و 200 معتاد زیر پوشش بیمه هستند ابراز امیدواری کرد بتوان دیگر معتادان را نیز زیر پوشش بیمه قرار داد.
عبادیان افزود: نظارت بر کمپ های ترک اعتیاد با قوت انجام شده به گونه ای که عملکرد همدان در این باره مطلوب ارزیابی شده است.
وی اضافه کرد: ورود و خروج معتادان، حضور پزشک مسئول فنی، پرستار، روانشناس، نحوه و روند برگزاری جلسات مشاوره فردی و خانوادگی مطابق با استانداردهای درمان بررسی می شود.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.