مجید شالی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بیمارستان صحرایی از پنجم آبان امسال در میدان فرودگاه شهر همدان، مسیر عبوری زائران راه اندازی شد و تا یک هفته تیم های پزشکی در این بیمارستان مستقر هستند.
وی اضافه کرد: 2 پزشک به همراه 6 پرستار در سه نوبت کاری با هدف خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در این بیمارستان حضور دارند.
جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی استان همدان اظهار داشت: خدمات رسانی این مرکز هنگام بازگشت زائران بیشتر می شود و در 2 روز گذشته بیشترین حجم مراجعات را داشته ایم.
شالی بیان کرد: فرد بیمار پس از مراجعه به بیمارستان صحرایی فرمی را تکمیل کرده سپس نمونه گیری و آزمایش های لازم از مراجعه کننده صورت می گیرد.
وی ادامه داد: داروها و مُسکن های موقت برای عزیمت زائر تا مقصد به او ارایه شده اما پس از دریافت نتیجه آزمایش و محرز شدن بیماری، موضوع از طریق شماره تماس موجود در فرم های تکمیل شده به وی اطلاع رسانی می شود.
جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی استان همدان گفت: این اقدام با هدف پیشگیری از تسری بیماری های واگیر به دیگر افراد سالم صورت می گیرد.
شالی افزود: بیشترین مراجعه زائران به بیمارستان صحرایی به علت بیماری های عفونی، درد شکم، اسهال و استفراغ و عفونت پا بوده است.
وی ادامه داد: علاوه بر ویزیت رایگان، سرم تراپی نیز در این بیمارستان صورت می گیرد و تمامی خدمات به صورت رایگان و بدون دریافت هیچ هزینه ای انجام می شود.
جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی استان همدان اضافه کرد: یک دستگاه آمبولانس در مجاور بیمارستان صحرایی مستقر است تا در صورت نیاز بیماران بدحال را به بیمارستان منتقل کند.
شالی ادامه داد: هزینه مورد نیاز برای خرید دارو توسط خیران تامین و پرداخت شده است و دارو به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می گیرد.
بیمارستان صحرایی برای چهارمین سال متوالی در همدان دایر شد.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.