میثم مصطفی جوکار روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به هر حال در مسابقه ای به این مهمی کوچکترین اشتباه براحتی قابل جبران نیست و همه کشتی گیران شرکت کننده با آمادگی کامل حضور داشتند.
وی اضافه کرد: اشتباه فردی کشتی گیران کشورمان مانع از درخشش آنها شد ضمن اینکه باید قبول کنیم که مشکلات مالی نیز سد موفقیتشان است.
مصطفی جوکار بیان کرد: در شرایطی که ایراد فنی در رقابت کشتی گیران کشورمان در این مسابقات مشهود بود اما روحیه آنها به دلیل مشکلات مالی نیز تاثیر منفی برجای گذاشت.
این ملی پوش سابق کشتی آزاد کشور افزود: وضعیت مالی کشتی گیران به هیچ عنوان مطلوب نیست و تغییر در روند برگزاری لیگ نیز درآمد حاصل از این مسابقات را ناچیز کرد.
جوکار خاطرنشان کرد: زمانی می توان تیم ملی قوی را تشکیل داد که لیگ در سطح کیفی و کمی بسیار مطلوب همانند گذشته شکل بگیرد.
وی افزود: در گذشته لیگ برتر کشتی هر هفته صحنه رقابت جذاب کشتی گیران بود و همه شرکت کنندگان اعم از قهرمانان پرآوازه و کشتی گیران جویای نام در آن حضور داشتند.
دارنده 2 مدال نقره و 2 مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا یادآور شد: حامیان مالی نیز در گذشته به مراتب میل بیشتری به تیمداری داشتند و هر هفته تیم های آنها در لیگ و مقابل دیدگان میلیون ها تماشاگر از طریق شبکه های تلویزیونی به روی تشک می رفتند و بازتاب خبری گسترده تری داشت.
وی اظهار داشت: همچنین کشتی گیران در هر سطح و جایگاهی روی تشک به میدان می رفتند و مسابقات پیاپی لیگ باعث تجربه اندوزی، آماده سازی و قوی تر شدن کشتی گیران می شد.
این کشتی گیر ملایری افزود: برگزاری لیگ پویا و باحضور تمامی ستاره ها و استعدادها باعث انتخاب بهتر ملی پوشان و بالا بودن سطح آمادگی آنها شده بود اما امروزه لیگ به صورت فصلی و مقطعی برگزار می شود که به اندازه گذشته ثمربخش نبوده است.
وی بیان کرد: کشتی گیری می تواند حضوری موفق در میادین بین المللی داشته باشد که مدام در شرایط مسابقه قرار بگیرد تا با آمادگی بسیار مطلوب رهسپار مسابقات برون مرزی شود.
تیم ملی کشتی آزاد ایران در پیکارهای قهرمانی جهان با سه مدال برنز در رده ششم قرار گرفت و تیم ملی کشتی فرنگی نیز با یک مدال برنز، یازدهم شد. نتایج ضعیف تیم های ملی در حالی رقم خورد که کشتی ایران در مسابقات جهانی حتی یک فینالیست نیز نداشت.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.