علیرضا حسن پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: گزارش هایی مبنی بر فروش خاک به همراه گندم به ستاد مرکزی سازمان تعزیرات وصول شده بود.
وی اضافه کرد: مسئولان این ستاد در نامه ای به تعزیرات حکومتی استان ها خواستار رسیدگی به این موضع شدند که در تعاملی با جهاد کشاورزی همدان برای رسیدگی به این تخلف اعلام آمادگی شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان ادامه داد: با وجود اعلام آمادگی تعزیرات حکومتی اما بازرسی مشترکی با این سازمان صورت نگرفت و جهاد کشاورزی به تنهایی اقدام به این کار کرد.
حسن پور افزود: مسئولان جهاد کشاورزی گزارشی از نتیجه اقدامات و بازرسی های صورت گرفته نیز ارائه نکردند و تعزیرات آماری از محل دقیق انبارها ندارد.
وی اضافه کرد: همچنین با توجه به نداشتن آدرس انبارهای گندم و مستقر بودن آنها در بیرون شهر، زمینه بازرسی تعزیرات به تنهایی میسر نیست.

**شعبه تجدید نظر دایر می شود
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان بیان کرد: شعبه تجدید نظر ویژه قاچاق کالا و ارز به زودی در همدان راه اندازی می شود.
حسن پور اضافه کرد: پیش از این تمامی پرونده های حوزه قاچاق کالا و ارز پس از اعتراض متهم، برای صدور حکم قطعی به تهران ارسال می شد اما از این پس در این شعبه رسیدگی می شود.
وی درباره سلامت اداری تعزیرات گفت: با استفاده از سیستم سی.ام.اس به صورت الترونیکی نحوه رسیدگی به پرونده توسط چند مرجع از جمله مدیر و حراست تعزیرات بررسی می شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان اضافه کرد: چنانجه تشریفات اداری در رسیدگی به یک پرونده در تعزیرات رعایت نشود، سیستم به صورت اتوماتیک هشدار می دهد.
حسن پور اضافه کرد: در استان همدان حتی یک مورد تخلف نیز ثبت نشده و تاکنون گزارش مردمی یا از دیگر مراجع در زمینه انجام تخلف توسط یکی از کارمندان و سوء استفاده از موقعیت شغلی گزارش نشده است.

**مخالفت استاندار با افزایش نرخ نان
وی با بیان اینکه استاندار همدان حساسیت بالایی درباره وضعیت نان دارد بیان کرد: تاکنون این مقام عالی دولت در استان در جلسات مختلف مخالفت خود با افزایش نرخ نان را اعلام کرده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان افزود: نانوایی ها نسبت به پائین بودن نرخ نان با توجه به افزایش این محصول در استان های مجاور و بالا بودن هزینه ها معترض هستند.
وی افزود: به تازگی نشستی با حضور نمایندگان این صنف برای افزایش نرخ نان برگزار شد که به خاطر حاضر نبودن استاندار در این نشست تصمیمی برای افزایش نرخ نان اتخاذ نشد.

**اجازه صید از آب گل آلود نمی دهیم
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: گرانی با گرانفروشی دو موضوع متفاوت است چراکه در مورد هر یک از این مولفه ها سازمان هایی مسئول هستند.
حسن پور افزود: استان همدان علاوه بر انبار بنکداران و فروشگاه های بزرگ، خرده فروشان هم ملزم به ثبت آمار و اطلاعات موجودی انبارهایشان در سامانه صمت شدند.
وی اضافه کرد: مردم بدانند که تعزیرات حکومتی اجازه نمی دهد گرانفروشان از آب گل آلود ماهی صید کند بلکه در صورت نیاز شعب تعزیرات در خیابان و معابر عمومی برای کنترل قیمت ها دایر می شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان تاکید کرد: 36 پرونده احتکار به ارزش 150 میلیارد ریال در تعزیرات حکومتی بررسی شد که 13 فقره از این تعداد به پرداخت 19 میلیارد 854 میلبون ریال محکوم شدند.
وی بیان کرد: 17 پرونده با ارائه مستندات قانونی توسط مالکان آنها به برائت انجامید و مابقی پرونده ها در تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.