حمیدرضا متین روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: تمام انبارها، مراکز دپو، سیلوها، سردخانه‌ها، واحدهای تولیدی، کارخانه ها، معادن، اصناف و مزارع کشاورزی مشمول و ملزم به ثبت نام در سامانه جامع انبارهای کشور هستند.
وی با هشدار به کسبه و بازاریان سطح استان گفت: اگر انبارهای مورد بازرسی از ابتدای شهریورماه سال جاری در سامانه ثبت نشده و اطلاعات ورود و خروج کالای خود را در سامانه اعلام نکرده باشند احتکار محسوب شده و برابر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با آنها برخورد می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان در تشریح سامانه جامع انبارها گفت: در این سامانه برای هر واحد یک حساب کاربری ایجاد شده و صاحبان انبارها به صورت خود اظهاری موجودی اولیه خود را ثبت کرده و هرگونه ورود و خروج کالا به انبار را هم اعلام می کنند.
متین خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغیه‏ وزارت صنعت، معدن و تجارت، تمام کالاهای وارداتی، تولید داخلی و یا تولید شده با مواد اولیه وارداتی با نرخ ارز رسمی در شمول کالاهای هدف ستاد تشدید احتکار و اختفا قرار می‏گیرد.
طرح مبارزه با احتکار و تنظیم بازار از سه ماه گذشته تاکنون به طور مستمر در همدان اجرا می شود.
در 6 ماه گذشته تاکنون 56 هزار فقره بازرسی از واحدهای تولید و توزیع همدان انجام شده که حدود چهار هزار متخلف در این فرایند شناسایی شدند.
7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.