عادل عربی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مدارس طبیعت اثرگذاری مطلوبی در آشنایی کودکان با اهمیت محیط زیست و پیشبرد اهداف زیست محیطی دارند.
وی اضافه کرد: برابر با تفویض اختیارات سازمان حفاظت محیط زیست به مدیران کل استان ها، تنها مرجع قانونی تاسیس، صدور مجوز و تایید فعالیت مدارس وزارت آموزش و پرورش است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان اظهار داشت: بنابراین طبق مقررات جاری کشور، صدور مجوز و تائید فعالیت این قبیل مدارس در حیطه اختیارات محیط زیست نیست.
عربی بیان کرد: بر این مبنا برای مسئول مدرسه طببیعت نسیم شهر همدان مهلتی تعیین شد تا نسبت به تعیین تکلیف فعالیت این مدرسه اقدام کند.
وی افزود: طبق گفته مسئول این مدرسه، وی رایزنی هایی با آموزش و پرورش برای دریافت مجوز فعالیت داشته است که به علت زمانبر بودن فرایند اداری، خواستار مساعدت و مهلت بیشتری شد، بنابراین مدت زمان پیش بینی شده برای فعالیت این مدرسه سه ماه دیگر و تا آذر امسال تمدید شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: این سازمان مجاز به موازی کاری با آموزش و پرورش برای صدور مجوز تاسیس و فعالیت مدارس نیست اما می تواند با توجه به همسو بودن مدارس طبیعت با اهداف این سازمان، کمک های کارشناسی به آنها بدهد.
عربی تاکید کرد: با وجود تعطیل شدن شماری از مدارس طبیعت در کشور و حتی مدرسه موجود در داخل سازمان حفاظت محیط زیست، اما اداره کل استان همدان مهلتی برای تعیین تکلیف آن پیش بینی و مجدد این زمان را تمدید کرد.
وی محیط زیست را حامی راه اندازی مدارس طبیعت دانست و گفت: این اقدام محیط زیست به معنی مخالفت با فعالیت این مدارس نیست بلکه حرکت در چارچوب قانون و پرهیز از موازی کاری با سایر دستگاه ها است.
مدرسه طبیعت نسیم همدان در همسایگی الوند شکل گرفته و اقدام به تعلیم کودکان سه تا 12 سال می کند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.