به گزارش ایرنا حجت الاسلام احد آزادیخواه روز شنبه در نشست نمایندگان ملایر با دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: بزودی مرکز آنژیوگرافی و جراحی قلب و عروق در این شهرستان تکمیل و راه اندازی می شود.
وی خواستار تکمیل سریع مرکز آنژیوگرافی ملایر شد و بیان کرد: دکتر جان بابایی در این نشست ضمن قول مساعد برای راه اندازی مرکز آنژیوگرافی، اصرار داشت که طبق نیاز بیمار جراحی قلب و عروق نیز باید در کنار مرکز آنژیوگرافی باشد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم تسریع در تکمیل اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) را از دیگر مطالبه های جدی شهروندان ملایری عنوان کرد و افزود: در سفری که معاون درمان وزیر بهداشت تیرماه امسال به ملایر داشت، 20 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل اورژانس ملایر اختصاص داد.
حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: در نشست امروز نیز دکتر جان بابایی علاوه بر تاکید بر راه اندازی سریع اورژانس، قول مساعد داد به هر میزان که امکان داشته باشد برای تکمیل این طرح اعتبار مورد نیاز را اختصاص می دهد.
وی با اشاره به فرسوده بون فضای فیزیکی و ساختمان بیمارستان امام حسین(ع) تکمیل هتلینگ این بیمارستان را یک ضرورت دانست و گفت: با توجه به اینکه هنوز اعتباری برای هتلینگ بیمارستان ها به وزارت بهداشت و درمان داده نشده، دکتر جان بابایی قول مساعد داد در این زمینه نگاه ویژه به ملایر داشته باشد.
حجت الاسلام آزادیخواه همچنین قول مساعد معاون درمان وزیر بهداشت برای تجهیز مرکز غربالگری سرطان بیمارستان مهر و جذب پزشک متخصص رادیولوژی و ارتوپدی را از دیگر مصوبه های این نشست برشمرد.
وی اضافه کرد: در صورت تجهیز و راه اندازی مرکز غربالگری سرطان ملایر، علاوه بر جنوب استان این شهرستان به قطب درمان در غرب کشور تبدیل می شود.
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم ابراز امیدواری کرد: با تکمیل و بهره برداری چهار طرح بزرگ اورژانس بیمارستان امام حسین(ع)، مرکز غربالگری سرطان، کلینیک تخصصی و بیمارستان خیرساز «حاج حسن توکلی»، تحولی عظیم در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان رخ می دهد.

** تکمیل طرح های درمانی ملایر شتاب گیرد
دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز بر شتاب گرفتن طرح های درمانی این شهرستان را از اولویت های مهم عنوان کرد و خواستار مساعدت ویژه معاون درمان وزیر بهداشت و درمان در این زمینه شد.
محمد کاظمی با بیان اینکه بیمارستان خیرساز ملایر توسط «حاج حسن توکلی» در حال ساخت است، بر لزوم تامین اعتبار و تجهیزات این بیمارستان برای تکمیل و راه اندازی سریع آن تاکید کرد.
وی گفت: در این نشست تجهیز و راه اندازی مرکز غربالگری سرطان، تامین اعتبار برای تکمیل و افتتاح اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) و تامین یک دستگاه رادیولوژی برای بیمارستان امام حسین(ع) به عنوان دیگر درخواست ها مطرح شد.
نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم همچنین تامین امکانات و تجهیزات لازم برای مراکز درمانی و بهداشتی ملایر را از دیگر اولویت ها برشمرد و ادامه داد: تاکنون 330 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای بیش از 70 طرح بهداشتی و درمانی در ملایر هزینه شده است.
کاظمی بیان کرد: در حال حاضر با مساعدت و نگاه ویژه دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این حوزه و همچنین اجرای طرح تحول نظام سلامت، انقلابی عظیم در سال های اخیر در حوزه بهداشت و درمان ملایر رخ داده است.
به گزارش ایرنا، ملایر دارای سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و تامین اجتماعی دکتر غرضی و یک کلینیک تخصصی است و بیش از 400 تخت بیمارستانی فعال دارد.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.