به گزارش ایرنا اوایل سال 85 بود که ورزش مینی گلف در حیاط یکی از باشگاه های خصوصی شهر همدان پایه گذاری شد و طولی نکشید که گروهی از جوانان مستعد همدانی به فعالیت این ورزش رنگ و لعاب رسمی دادند.
گلف اگرچه در اذهان عمومی مردم ورزشی برای افراد مفرح و پولدار به شمار می رفت اما رفته رفته این تفکر با برنامه ریزی متولیان آن تغییر یافت.
اگرچه امروزه گلف همدان هنوز نتوانسته ورزشکاران پرشماری را به صورت ثابت و مستمر جذب کند اما به نسبت 10 سال گذشته شاهد پیشرفت های قابل تقدیر و موثر در این ورزش جذاب و مفید بوده ایم.

** گلف در زمین های زراعی!
رشته های زیرمجموعه هیات گلف همدان در دهه 90 رشد قابل توجهی پیدا کردند و علاقه وافر گلف بازان مستعد و جوان این استان تا جایی بود که حتی در سال 93 به دلیل نبود زمین گلف، ورزشکاران این بارها برای پرداختن به این رشته به زمین های کشاورزی به خصوص در اطراف دانشگاه آزاد اسلامی همدان عزیمت کردند.
در واقع پس از کشت محصول زمین ها قابلیت پرداختن به ورزش گلف را داشت و ورزشکاران در نبود زمین گلف به ناچار در این مناطق بازی می کردند.
علاقه وافر گلف بازان باعث شد تا در آن زمان تیم های بانوان و آقایان همدان هر 2 ماه یکبار از امکانات گلف مجموعه ورزشی انقلاب تهران استفاده کنند.

** بلاتکلیفی زمین گلف
در سال 93 طبق اعلام وهاب بهمنش رئیس وقت هیات گلف استان و با مساعدت مدیریت دستگاه ورزش استان زمینی به وسعت بیش از 6هکتار در دهکده المپیک همدان به ورزش گلف اختصاص یافت.
بهمنش البته به این نکته هم اشاره کرد که برای مسطح شدن زمین و چمن شدن اطراف حفره گلف به اعتبار مالی نیاز است.
حتی عنوان شد که در نشست مسئولان فدراسیون گلف و مدیران اجرایی ارشد استان همدان اعتبار مالی برای راه اندازی زمین گلف واقع در دهکده المپیک این شهر اختصاص یافته و در صورت تامین منابع مالی قرار بود در فروردین ماه سال 94 اقدام به تسطیح زمین شود.
با این حال هیچ اقدام موثری انجام نشد تا گلف بازان به همان مجموعه اختصاصی مینی گلف سعیدیه دلخوش باشند.

** مجموعه مینی گلف خانه ورزشکاران مستعد
خردادماه سال 93 بود که نخستین زمین مینی گلف استاندارد 18 حفره‌ای به مساحت یک هزار و 500 متر در همدان به بهره برداری رسید که با افتتاح این زمین همدان هم اینک به قطب مینی گلف و وودبال غرب کشور تبدیل شده و شناسایی و پرورش استعدادها را هدفگذاری کرده است.
هیات گلف همدان نیز از سال گذشته با برنامه ریزی منسجم و موثر در تلاش است با انجام تفاهم نامه های مشترک با سایر ارگان ها به ویژه نهادهای پرجمعیت و رده های سنی پایه نسبت به جذب استعدادها و آموزش اقدام کند.
این روزها زمین مینی گلف میعادگاه حضور پرشمار ورزشکارانی شده که برای آموزش های مبتدی و به صورت رایگان حضور می یابند، قدام تحسین برانگیزی که هیات گلف در راستای استعدادیابی و شکوفایی آنها اجرایی کرده است.

** آموزش رایگان گلف
رئیس گلف استان همدان در این باره گفت: تجهیزات گلف در همدان برای آموزش علاقه مندان به این رشته رایگان است و افراد می توانند در دوره های آموزشی و تمرینی از وسایل گلف این هیات استفاده کنند.
علی اصغر سالوند به خبرنگار ایرنا افزود: در واقع علاقه مندان سه جلسه به صورت رایگان در مجموعه مینی گلف همدان آموزش می بینند و به طور قطع در این سه جلسه آموزش های مبتدی را فرا گرفته و می توانند وارد عرصه تمرین و حتی مسابقه شوند.
وی اضافه کرد: این طرح محدودیت سنی و جسمی ندارد و در واقع نه نیاز به قد و قواره بلند دارد و نه قدرت بدنی و استقامتی ، بلکه تمرکز و تسلط مهم است.
سالوند بیان کرد: این رشته ورزشی برای هماهنگی اعصاب و عضله بسیار مفید است ضمن اینکه تمرکز را بالا می برد و آرامش ذهنی فوق العاده ای را فراهم می سازد.
وی خاطرنشان کرد: ورزش مینی گلف و گلف برای سنین 6 سال به بالا تمرین داده می شود و از ابتدای امسال تاکنون 45 آقا و 40 خانم به صورت رایگان آموزش دیده اند.
سالوند افزود: تا قبل از برودت هوا هفته ای 6 روز تمرین در مجموعه مینی گلف سعیدیه داریم که روزهای فرد برای آقایان و روزهای زوج را مخصوص بانوان قرار داده ایم که از ساعت 17 الی 18 و 30 دقیقه می توانند مراجعه کنند.

** مینی گلف، از مدرسه تا دانشگاه
علی اصغر سالوند در این باره می گوید: در راستای استعدادیابی و ترویج ورزش مینی گلف در سطح مراکز آموزش عالی، اقدام به عقد تفاهم نامه با آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی کرده ایم.
وی افزود: زمین اختصاصی مینی گلف سعدیه که در حال حاضر بهترین زمین مینی گلف کشور به شمار می رود را در اختیار آنها برای آموزش قرار می دهیم.
سالوند بیان کرد: از زمان حضور رئیس جدید هیات گلف همدان برنامه های گسترده ای را در حوزه های مختلف به ویژه آموزش تدوین کرده ایم و هدف ما همگانی کردن این ورزش و شناسایی نخبه ها است.
وی خاطرنشان کرد: همکاری با سایر هیات های ورزشی را نیز در دستور کار قرار داده ایم و هفته قبل ورزشکاران هیات ورزش های همگانی با حضور در زمین مینی گلف به صورت رایگان آموزش دیدند.

** استقبال آموزش و پرورش از ترویج ورزش گلف
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش همدان در این باره گفت: این نهاد آموزشی از ترویج ورزش گلف در مدارس استقبال می کند.
عبدالله جعفری افزود: آموزش رشته جذاب گلف در بین دانش آموزان می تواند جز فوق برنامه های مطلوب و موثر در مدارس باشد.
وی خواستار گسترش این رشته مفرح به ویژه در مدارسی که دارای زیرساخت های لازم مانند سالن های ورزشی سرپوشیده هستند، شد.
جعفری همچنین از عملکرد مثبت و فعال مسؤل انجمن گلف آموزش وپرورش همدان ابراز خرسندی کرد و افزود: آموزش وپرورش همدان جز معدود استان ها در برخورداری از انجمن گلف است.

** استعدادیابی گلف دانش آموزی و دانشجویی
رئیس هیات گلف همدان نیز با اشاره به امکانات و زیرساخت های لازم جهت گسترش و توسعه ورزش گلف و رشته های زیر مجموعه گلف در مراکز آموزشی گفت: مدارس و دانشگاه ها منبع غنی استعدادهای ورزشی به ویژه در رشته گلف هستند.
سالوند افزود: دانش آموزان و دانشجویان مهمترین مخاطبان اجرای طرح استعدادیابی هستند و برهمین اساس تعامل و همکاری مشترک هیات گلف همدان و اداره آموزش پرورش یکی از ارکان اصلی برنامه این هیات به شمار می رود.
وی بیان کرد: هیات گلف استان همدان هم اینک در رشته های مینی گلف، وودبال، بهکاپ و کروکت فعالیت دارد.

** آغاز به کار گلف دانشجویی
هفته گذشته نیز مدیریت تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی همدان با هیات گلف استان همدان تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.
رئیس هیات گلف همدان در این باره گفت: براساس تفاهم نامه منعقد شده قرار است هیات گلف مربی و وسایل این رشته ورزشی را در دانشگاه علوم پزشکی مهیا سازد و برگزاری کارگاه های آموزشی یکی از برنامه های ما به شمار می رود.
سالوند اضافه کرد: باتوجه به اینکه زمین گلف در همدان وجود ندارد بنابراین رشته های مینی گلف، بهکاپ و وودبال را تحت آموزش قرار می دهیم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین به احتمال فراوان در ادامه همکاری های مشترک، با دانشگاه پیام نور نیز تفاهم نامه منعقد کنیم.
هم اکنون بیش از یکصد ورزشکار به صورت سازمان یافته و بیمه شده در سطح همدان فعالیت مستمر دارند.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.