علی عبدلی پور روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دعاهای مخصوص زیارت امام حسین (ع)، زیارت عاشورا و توصیه‌های لازم برای تردد زائران در داخل و خارج از کشور از موارد مطرح شده در این بسته های فرهنگی است.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته کارهای موردی نیابت از شهدا در این مسیر انجام می شد، اظهار داشت: امسال با حرکتی خودجوش این روند افزایش یافت به شکلی که هر زائر می تواند نیابت عمل به فرازی از وصیت نامه ی یک شهید را بر عهده بگیرد.
رئیس تشکل های دینی تبلیغات اسلامی همدان اظهار داشت: هریک از زائران اعزامی به کربلا برای حضور در آیین اربعین حسینی می توانند به نیت یک شهید در مسیر اربعین قدم بگذارند.
عبدلی پور خاطر نشان کرد: بیش از هر زمان دیگری نیاز به ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت وجود دارد و در این راستا بنرهایی از مسیر همدان تا اسدآباد با موضوع هر زائر به نیت یک شهید نصب شده است.
رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین همدان با اشاره به اینکه ارتباط و هماهنگی مطلوبی با اهالی رسانه برای ارتباط‌ گیری مسئولان ستاد اربعین و مردم انجام شده است، گفت: هم اکنون موضوعات آموزش و اطلاع‌رسانی به زائران اربعین حسینی در استان همدان اجرایی و محقق شده است.
وی ادامه داد: در راستای توصیه های اربعین مخصوص بانوان نیز کتابچه هایی طراحی و بین بانوان زائر در مسیر توزیع می شود.
عبدلی پور با بیان اینکه 10 ایستگاه صلواتی در عراق پاسخ گوی سوالات زائران اربعین حسینی هستند، یادآوری کرد: در هر ایستگاه صلواتی یک مبلغ روحانی نیز به صورت 24 ساعته حضور دارد.
9896/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.