به گزارش ایرنا، باب الله فتحی روز چهارشنبه در استقبال از زائران اربعین حسینی در ایستگاه راه آهن ملایر اظهار داشت: راه آهن ملایر به کرمانشاه و تهران ظرفیتی بسیار مناسب برای جابجایی زائران است.
وی افزود: روزانه پنج رام قطار از تهران به ملایر و کرمانشاه در حال حرکت است و همین تعداد قطار نیز زائران را از مسیر کرمانشاه به ملایر و تهران جابجا می کند.
فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: مشکلی برای جابجایی زائران از طریق محورهای ارتباطی ملایر وجود ندارد و یک موکب نیز در مسیر ورود زائران به ملایر در کنار آرامستان بهشت هاجر دایر است.
فتحی حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین حسینی را نشان از اتحاد و همدلی بین امت اسلامی در سراسر جهان دانست و بیان کرد: این راهپیمایی هر سال عظیم تر و باشکوه تر برگزار می شود.
وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی اثرهای فرهنگی زیادی بویژه در بین جوانان دارد، افزود: پیاده روی اربعین ابراز عشق و علاقه مردم به اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش است.
فتحی ادامه داد: تعداد زائرانی که روزانه از طریق راه آهن ملایر تردد می کنند، توسط موکب حضرت زهرا(س) ملایر پذیرایی می شوند.
وی با بیان اینکه همه مردم توفیق حضور در پیاده روی اربعین را ندارند یادآور شد: این افراد می توانند با پذیرایی از زائران اربعین حسینی در ثواب این پیاده روی سهیم شوند.
به گزارش ایرنا، موکب حضرت زهرا(س) در پنج کیلومتری محور ملایر به اراک مستقر است و روزانه از حدود 10 هزار زائر اربعین حسینی با غذای گرم و میان وعده پذیرایی می کند.
خط راه آهن ملایر به طول ۹۰ کیلومتر سال 1390 از ایستگاه راه آهن اراک احداث شد و نخستین ایستگاه راه آهن در غرب کشور است.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.