به گزارش ایرنا، امیر پیروزیان روز چهارشنبه در دومین همایش شرکای کاری و تقدیر از موسسه های برتر طرف قرارداد بیمه سلامت همدان افزود: بیشترین سهم با 22 میلیون تن مربوط به روستاییان است و سپس بیمه همگانی با 10 میلیون و کارکنان دولت با پنج میلیون تن در رتبه های بعدی قرار دارند.
وی اضافه کرد: 33 میلیون و 272 هزار تن از مردم ایران معادل 85.5 درصد از بیمه شدگان بدون پرداخت حق بیمه از خدمات بهداشتی بهره مند می شوند.
مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه شدگان رایگان شامل روستائیان، سلامت همگانی و سایر اقشار از جمله افراد جمله افراد زیر پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) است.
پیروزیان با تشریح وضعیت منابع و مصارف بیمه سلامت گفت: پایان سال 95 با وجود انتشار 80 هزار میلیارد ریال اوراق، زیان انباشته سازمان بیمه سلامت 44 هزار میلیارد ریال شد.
وی بیان کرد: تامین نشدن اعتبار مورد نیاز از شروع طرح بیمه همگانی از دیگر مشکلات این حوزه است چراکه در شروع طرح بیمه همگانی رایگان، از پنج هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار مصوب تنها 13 درصد اختصاص یافت و در سالهای بعدی نیز منابع برای پنج میلیون بیمه شده اختصاص یافت.
مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: طبق اصل 29 قانون اساسی برخورداری از امنیت اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، از کار افتادگی، نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی به صورت بیمه، حقی است که دولت مکلف است از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت های مالی یاد شده را برای جامعه تامین کند.
پیروزیان افزود: بر این اساس قانون دولت را مکلف کرد که در مدت معین پوشش همگانی بیمه خدمات درمانی را عملی ساخته و تمهیدات لازم را فراهم کند.
وی اضافه کرد: در راستای اجرای قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی مصوب سال 83 مجلس شورای اسلامی سازمان بیمه خدمات درمانی را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منفک و به وزارت رفاه و تامین اجتماعی ملحق کرد.
مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: اساس نامه بیمه سلامت در سال 91 مصوب شد و بیمه خدمات درمانی در این سال به سازمان بیمه سلامت تغییر نام داد.
پیروزیان اضافه کرد: سازمان بیمه سلامت در قالب پنج صندوق کارکنان دولت، بیمه همگانی سلامت، بیمه ایرانیان، روستائیان، عشایر و سایر اقشار، بیمه شدگان را زیر پوشش قرار داد.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.