کامران حمزه روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: پس از انقلاب به جهت حاکم بودن فضای سیاسی متفاوت تبلیغات مسمومی علیه مردم و کشور ایران خارج از مرزها انجام شده است که با استفاده از این اجلاس باید واقعیت های کشورمان را تبیین کرد.
وی با بیان اینکه با اجلاس جهانی گردشگری اقتصاد کشورمان متحول می شود، اظهار داشت: جای خرسندی است که امسال دو رویداد آسیایی و جهانی در شهر همدان برگزار شده و می شود.
حمزه با اشاره به اینکه این رویدادها یک فرصت برای شناساندن ظرفیت های کشور و استان است، عنوان کرد: تا به امروز در حوزه تبلیغات ظرفیت های گردشگری کشور، در حد استانداردهای جهانی ظاهر نشدیم که اگر این میزبانی ها به نحو مطلوبی رقم بخورد، ایران سهم بالایی در گردشگری جهان را به خود اختصاص می دهد.
وی اضافه کرد: با توجه به سابقه غنی مردم و همچنین تاریخ کهن کشور اسلامی ایران، اگر داشته های تاریخی کشور به گردشگران جهان شناسانده شود، به طور حتم صنعت گردشگری توسعه می یابد.
دادستان همدان تاکید کرد: آب و هوای خاص در استان در کنار امنیت حاکم بر این منطقه ویژگی خاص همدان است و بسیاری از گردشگرانی که به این دیار سفر می کنند این شهر را به عنوان یک مقصد گردشگری امن می دانند.
وی ادامه داد: آمار نشان می‌دهد که سرقت یا آزار و اذیت مسافران در استان همدان بسیار کم است و این نشان از فرهنگ غنی مردم دیار هگمتانه دارد.
حمزه‌ افزود: در حال حاضر برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در همدان یک ظرفیت شاخص برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان است و در این راستا باید داشته های استان و ایران را به میهمانان خارجی حاضر در این اجلاس به نحو شایسته ای معرفی کنیم.
وی با بیا اینکه در حوزه گردشگری می توانیم امنیت، تاریخ و فرهنگ غنی ایران را صادر کنیم، گفت: اعضای جهانی شرکت کننده در این اجلاس صاحب امتیاز رای دهی هستند که می توانند با اظهار نظر تاثیرگذار، نگاه افراد آن سوی مرزها را به کشور و مردم ایران تغییر دهند که این خود یک عامل مثبت در حوزه سیاسی خواهد بود.
دادستان عمومی و انقلاب همدان با بیان اینکه با این رویدادها عوامل ضد تبلیغ علیه ایران و دروغ پردازی‌ها خنثی می شود، گفت: انعکاس نظر یک گردشگر روسی که در زمان عزاداری محرم به ایران سفر کرده بود، در رسانه‌ها بیانگر فضای مطلوب حاکم بر ایران بود و اعلام کرد عزاداری امام حسین(ع) در ایران یک رویداد مذهبی و فرهنگی غنی و با ارزش است.
وی عنوان کرد: سیاه‌نمایی‌ها بر علیه ایران به واسطه همین اظهارنظرها دفع می‌شوند و گردشگران خارجی به حقیقت ایران واقعی پی می‌برند.
حمزه با بیان اینکه به واسطه برگزاری چنین رویدادهای بین‌المللی تحول اقتصادی رقم می‌خورد، افزود: در حال حاضر کشورهایی همچون ترکیه اقتصاد پویایشان از گردشگری تامین می‌شود و این خود می‌تواند با برنامه‌ریزی برای جذب گردشگر خارجی، تحول اقتصادی در چرخه خدمات گردشگری را رقم زند.
وی تاکید کرد: استعداد جغرافیایی، ظرفیت تاریخی و جزایر ایرانی یکی پس از دیگری ابزاری برای تبلیغ درست و با برنامه است تا صنعت گردشگری را جایگزین بسیاری از صنایع دیگر در کشور کنیم.
حمزه گفت: گردشگری یک عامل تحرک برای اقتصاد محلی است که امیدوارم همدان به اهداف غنی از حضور میهمانان حاضر در این اجلاس دست یابد و این رویداد مهم گردشگری موجب برکت در همدان شود.
چهلمین اجلاس جهانی گردشگری از 21 تا 25 آبان با حضور نمایندگان 150 کشور در همدان برگزار می شود.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.