به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ فیروز سرخوش‌ نهاد بیان کرد: در پی مراجعه خانمی به پلیس فتا مبنی بر اینکه شخصی به مدت 2 سال در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام اقدام به مزاحمت و ایجاد صفحه جعلی و سوء‌ استفاده از تصاویر خصوصی‌ او می کند، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی کارشناسان مشخص شد، متهم با زیرکی و با استفاده از ترفندهای مختلف نسبت به ایجاد صفحه جعلی به نام این خانم اقدام و با ارسال تصاویر خصوصی‌ او به بستگان نامبرده در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام برای شاکیه ایجاد مزاحمت می کند.
رئیس پلیس فتا همدان با بیان اینکه متهم پس از دستگیری انگیزه خود را انتقام جویی عنوان کرد، گفت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم در شبکه اجتماعی اینستاگرام با این خانم آشنا و پس از بروز اختلاف، برای انتقام جویی اقدام به چنین عملی می کند.
سرهنگ‌ سرخوش نهاد به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: از قرار دادن تصاویر، فیلم‌ها و هرگونه اطلاعات محرمانه شخصی و خانوادگی در این فضا خودداری کنند.
وی افزود: قرار ندادن تصاویر شخصی و خصوصی در شبکه‌های اجتماعی به معنای حفاظت از حریم خصوصی کاربران است، چرا که این اقدام فرصت را برای سرقت آنها توسط مجرمان سایبری و انجام اعمال مجرمانه بر علیه کاربر فراهم می کند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.