به گزارش ایرنا شامگاه سه شنبه در آوردگاه سرخ ورزشگاه آزادی نه از کرکری های سرخابی خبری بود و نه از تیرگی های ناخوشایند روی سکوها؛ همه یکدل و یکصدا با زلزله ای چندصد ریشتری لرزه بر قامت ستاره های رنگارنگ السد انداختند.
پرسپولیس دیشب نه یک تیم و باشگاه بلکه نماینده میلیون ها ایرانی برای دفاع از اعتبار و حیثت فوتبال کشورمان که برتر آسیاست، سربلندمان کرد.
در شبی که السد قطر با ستارگانش چیزی برای از دست دادن نداشت و با تمام قوا به جنگ شاگردان بی ادعا اما باتعصب و جنگنده برانکو یورش برد.
ارزش تساوی تحسین برانگیز تیم تحت هدایت برانکو کمتر از برد نداشت چرا که پس از دریافت گل، متعصب ترین طرفدار پرسپولیس هم امیدوار به همین حفظ نتیجه تا پایان بازی بود تا به نقطه پنالتی های سرنوشت ساز چشم بدوزد.
اما در این بین برانکو که همواره نشان داده در نیمه دوم تیمی متحول را به میدان می فرستد، با تغییر تاکتیک و انسجام بهتر در خطوط بازی توانست گل تساوی بخش را به ارمغان آورد تا لحظه های باقی مانده مسابقه برای یاران ژاوی هرناندز حتی کشنده تر از بازی رفت و باخت خانگی این تیم باشد.
برتری مقابل تیم پرمهره و متمول السد قطر نشان داد رقابت در فوتبال نمی تواند تنها برپایه چیدمان ستاره ها و نقش آفرینی آنها باشد بلکه انگیزه، دوندگی و امید به لحظه و هر ثانیه از بازی توان ویرانگری را حتی برابر بزرگان فوتبال دنیا خواهد داشت.
تیم برانکو اگرچه در لیگ قهرمانان آسیا خالی از ستاره های سرشناس سایر باشگاه های این قاره کهن بود اما او با هنر مربیگری و توان فنی بالای خود ثابت کرد که با ارتش سرخ تحت هدایتش می تواند حریفان را به تعظیم وا دارد.
حالا سرخ پوشان به این باور رسیده اند که برد و باخت در فوتبال باشگاهی ایران کافی نیست و برای تبدیل به ستاره های واقعی، همان ستاره هایی که محبوب هواداران می شوند، همان هایی که اسطوره شدن را آرزو می دانند، فراتر از مرز و بوم باید بدرخشند.
آقایی بازیکنان ایرانی در آوردگاه باشگاهی قاره آسیا ارزشی دیگر دارد و در این میدان بزرگ فراتر از تعصب سرخابی بودن، محبوب همگان خواهید شد.
دیشب اگرچه همه حاضران در ورزشگاه آزادی سرخ پوش بودند، اما بی گمان طرفداران سایر تیم های ایرانی نیز آمدند تا ثابت کنند در عرصه بین الملل فارغ از رنگ و تیم، به ایرانی بودن خود و حمایت از نماینده کشورشان تعصبی خاص دارند.
حالا دو گام دیگر برای ثبت یک رویداد تاریخی در فوتبال ایران باقی مانده است و لذت دوچندان این دوره از مسابقات در این است که بازی پایانی بازهم باید در ورزشگاه آزادی و برابر پرطرفدارترین تیم حال حاضر قاره کهن برگزار شود.
سربازان سراسر انگیزه، هیجان و پرشور فوتبال کشورمان می خواهند با خلق حماسه ای دیگر ، ویترین افتخارات و هنر ایرانیان را بازهم طلایی تر از گذشته به منصه ظهور قرار دهند.
قهرمانی در فینال لیگ قهرمانان هرگز دور از دسترس نخواهد بود، تنها 180 دقیقه رقابت جانانه تا بوسه زدن به جام زرین آسیا باقی است.
گزارش: میثم ناصرنژاد
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.