مهدی دهقان نیری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: سالهای گذشته خبرنگاران حاضر در پیاده روی اربعین حسینی برای قرار دادن کوله پشتی و دوربین تجهیزات شخصی در مکان مناسب به منظور انجام راحت فعالیت خود با تنگناهایی مواجه بودند.
وی اضافه کرد: همچنین مکانی برای خالی کردن ظرفیت حافظه دوربین، مونتاژ، برقراری ارتباط زنده، شارژ باطری و دوربین وجود نداشت.
دبیر کمیته اطلاع رسانی و مستند سازی ستاد اربعین همدان گفت: صدا و سیمای همدان اقدام به راه اندازی ایستگاه صلواتی خدمات رسانه ای در خیابان روضتین کربلا در مجاورت ایستگاه صلواتی سیداشهدا(ع) موقعیت شهید سردار حسین همدانی کرده است.
دهقان نیری ادامه داد: مراجعان به این محل می توانند از خدماتی نظیر اینترنت پرسرعت، مونتاژ، کابل برق و رابط برای برقراری ارتباط زنده استفاده کنند همچنین فلش مموری، باطری و پی وی سی صلواتی به آنها ارایه می شود.
وی اظهار داشت: برای ایجاد زمینه ارتباط و بهره گیری از اینترنت پرسرعت، با 2 شرکت همراه اول، ایرانسل و مخابرات عراق هماهنگی های لازم صورت گرفته است.
مدیرکل صدا و سیما مرکز همدان گفت: 12 ایستگاه صلواتی متعلق به همدان در کربلا دایر شده است که هر شب فعالیت های یک ایستگاه به صورت زنده از شبکه همدان پخش می شود.
دهقان نیری افزود: صدا و سیما با پوشش خبری پیاده روی زائران از مرز مهران تا کربلا، به صورت زنده در سه نوبت این پیاده روی باشکوه را از شبکه استانی به تصویر می کشد.
وی اضافه کرد: 45 ایستگاه صلواتی در استان همدان دایر شده که صدا و سیما علاوه بر مستندسازی برنامه هایی از فعالیت این ایستگاه تهیه و پخش می کند.
وی از آغاز جشنواره فیلم های 80 ثانیه ای خبرداد و بیان کرد: متقاضیان می توانند با تکمیل فرم و تدوین و تحویل فیلم به صدا و سیما در این جشنواره شرکت کنند؛ پس از اربعین نیز به برگزیدگان در مراسمی جوایز اهدا می شود.
اربعین سال گذشته حدود 2 میلیون زائر از مسیرهای همدان عازم کربلا شدند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.