داود سوری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این تعداد مرحله نخست بهسازی روستایی در 75 روستا و مرحله دوم بهسازی در 20 روستای ملایر به اتمام رسیده است.
وی با بیان اینکه مرحله دوم بهسازی بیشتر در روستاهای بزرگ این شهرستان به اتمام رسیده است، افزود: از محل قیر یارانه ای نیز سال گذشته با مشارکت دهیاری ها آسفالت 16 روستای ملایر انجام شد.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر با بیان اینکه امسال آسفالت 16 روستا نیز در دست اقدام است، ادامه داد: تاکنون با سهمیه ای که برای سال 97 تخصیص یافته است، آسفالت 6 روستا به اتمام رسید.
سوری ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال جاری بتوانیم آسفالت 10 روستای این شهرستان را از محل قیر یارانه ای به اتمام برسانیم.
وی همچنین با اشاره به صدور 19 هزار و 950 جلد سند مالکیت روستایی در این شهرستان گفت: این تعداد صدور و واگذاری سند مالکیت روستایی معادل 70 درصد اماکن روستایی ملایر است.
سوری بیان کرد: 15 هزار و 400 واحد مسکن روستایی ملایر پایان کار دریافت کرده اند که معادل 55 درصد مساکن روستایی و بافت فرسوده روستایی است.
وی با اشاره به ابلاغ اعتبارات مقاوم سازی مسکن روستایی به بانک های عامل، خواستار همکاری و همراهی بیشتر بانک ها در اجرای این طرح شد و گفت: بیشتر متقاضیان روستایی مشکل وثیقه و ضمانت بانکی دارند.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر ضامن کارمند و سند مالکیت معتبر را از ضمانت های درخواستی بانک ها از متقاضیان روستایی عنوان و بیان کرد: این امر موجب شده تعداد عقد قراردادهای انجام شده به تعداد مقتاضیان ما نباشد.
سوری ابراز امیدواری کرد: با همکاری و تعامل بیشتر بانک های عامل این روند شتاب گیرد تا بتوانیم مابقی سهمیه ابلاغی در زمینه مقاوم سازی مسکن روستایی این شهرستان را تا پایان سال جذب کنیم.
وی اضافه کرد: از محل یکهزار و 800 سهمیه ای که امسال برای مقاوم سازی مسکن روستایی ملایر در نظر گرفته شده است، تاکنون 600 متقاضی به بانک های عامل معرفی شده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان ملایر با 204 روستای دارای سکنه 26 هزارو 311 واحد مسکن روستایی دارد که تاکنون از این تعداد 15 هزار و 400 واحد مسکن روستایی آن مقاوم سازی شده است.
شاخص بهسازی در ملایر 48 درصد است که تاکنون برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان طرح هادی تهیه و روستاهای زیر 20 خانوار نیز تعیین محدوده شده اند.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.