علیرضا گوهری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعضای این تیم قصد دارند با اجرای طرح ملی ققنوس، پس از صعود به مرتفع ترین قله های 31 استان کشور ، ضمن دریافت تندیس فدراسیون کوهنوردی کشور نام خود را در این طرح ثبت کنند.
وی اضافه کرد: طرح ملی کوهنوردی ققنوس با هدف صعود به بلندترین قله هر استان به عنوان یک جاذبه گردشگری ورزشی و در راستای پیشرفت رشته کوهپیمایی در حال اجرا است.
گوهری بیان کرد: این تیم متشکل از 6 کوهنورد با حمایت هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان در این طرح شرکت دارند و زیر پوشش بیمه مسئولیت هستند.
وی خاطرنشان کرد: این تیم کوهنوردی صعود خود را از سال قبل آغاز کرده اند و پس از هر صعود، حکم آن را از هیات کوهنوردی استان ها دریافت می کنند.
رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان افزود: محسن علیزاده، میترا کهوند و علیرضا رحیمی اعضای اصلی این طرح هستند و در هر صعود نیز چند کوهنورد به آنها اضافه می شوند.
وی یادآور شد: فتح 31 قله مرتفع کشور زمانبندی خاصی ندارد و پس از انجام طرح با مستندات به فدراسیون برای دریافت تندیس معرفی می شوند.
گوهری بیان کرد: این طرح موجب آشنایی کوهنوردان داخلی و خارجی با قله های مرتفع کشور و از طرفی یک اقدام توسعه‌ گرا در صنعت گردشگری کوهستان محسوب می شود.
گفتنی است سال گذشته علی اصغر ایوبی، مصطفی نیکو و اصغر قاسمی از کوهنوردان شهرستان در قالب طرح ملی کوهنوردی با عنوان «سیمرغ کوه های ایران» موفق به اجرای صعود به 31 قله مرتفع کشور به مدت 11 ماه شدند.
این سه کوهنورد صعود کننده، مردادماه امسال در نخستین جشنواره صعود به 31 قله مرتفع استان های کشور تندیس و نشان سیمرغ این جشنواره را کسب کردند.
گفتنی است؛ استان همدان یکی از قطب های پرورش کوهنوردان زبده و مطرح کشور است و از تاریخی ترین استان ها در فتح قله های مرتفع داخلی و خارجی کشور به شمار می رود.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.