سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: زنی با مراجعه به پلیس فتا از کلاهبرداری 25 میلیون ریالی در فضای مجازی خبر داد.
وی افزود: تبلغات اغوا کننده فردی در فضای مجازی درباره فراهم کردن بستر ایجاد مشاغل خانگی موجب اعتماد این زن به وی شده بود.
رئیس پلیس فتا ادامه داد: شاکیه از طریق تلگرام پیام هایی با متهم رد و بدل کرده و متهم برای نامنویسی از او مبلغی را تحت عنوان حق عضویت دریافت کرده است.
سرهنگ سرخوش نهاد بیان کرد: سپس چند روز بعد از نامنویسی به بهانه خرید و ارسال مواد اولیه، 25 میلیون ریال از شاکیه مطالبه کرده که او نیز بدون توجه به تبعات این کار مبلغ را به حساب او واریز می کند.
وی افزود: متهم پس از اطمینان از واریز شدن این مبلغ، دیگر به پیام ها زن خانه دار که به امید کسب شغل و درآمد، پس انداز خود را به این کار اختصاص داده بود پاسخی نداد.
رئیس پلیس فتا همدان تاکید کرد: این قبیل کلاهبرداران برخی مواقع پس از دریافت پول کالای بی کیفیت در اختیار مالباخته قرار می دهند.
سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: همچنین برخی از کلاهبردان از افرادی جویای کار هزینه نامنویسی را دریافت کرده سپس ارتباط خود را با متقاضی شغل، یکطرفه قطع می کنند.
وی اضافه کرد: این مالباختگان به علت پایین بودن مبلغ واریزی اقدام به شکایت و تشکیل پرونده قضایی و انتظامی نمی کنند.
رئیس پلیس فتا همدان توصیه کرد: افراد جویای کار در منزل پیش از واریز هر مبلغی ابتدا شرکت را از نزدیک مشاهده کرده و پس از اطمینان از وجود یک محل کار با پروانه کسب و تائیدیه از سازمان های مسئول، نسبت به نامنویسی اقدام کنند.
سرهنگ سرخوش نهاد گفت: شمار زیادی از شهروندان هنگام مواجهه با این قبیل تبلیغات با پلیس فتا برای دریافت مشاوره تماس حاصل کردند که کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات از بروز کلاهبرداری جلوگیری کردند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.