به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان سیدعبدی افتخاری روز پنجشنبه در نشست با مسئولان دستگاه ورزش استان همدان اظهار داشت: همدان از دیرباز مهد ورزش کوهنوردی بوده و در اسکی نیز از توان و ظرفیت بسیار خوب برخوردار است.
وی اضافه کرد: این استان با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوای کوهستانی به ویژه در دامنه الوند و نیز برخورداری از زیرساخت ایجاد شده در پیست تاریک دره، بستر بسیار مناسبی برای توسعه و رونق ورزش اسکی است.
افتخاری بیان کرد: پیست اسکی تاریک دره همدان توان برگزاری رویدادهای بزرگ را دارد و از همین رو برنامه واگذاری 2 میزبانی مهم را به این استان داریم.
رئیس فدراسیون اسکی در ادامه افزود: پیست اسکی تاریک دره یکی از نزدیکترین پیست های ورزشی کشور به مرکز شهر محسوب می شود که نیاز است برای دسترسی عموم علاقه مندان به اسکی به ویژه در فصل زمستان توجه جدی شود.
وی خواستار گشایش دائمی مسیر گنج نامه به پیست اسکی تاریک دره همدان در طول فصل زمستان شد و افزود: انتظار داریم مسئولان اجرایی استان همدان زمینه فعال سازی این ظرفیت مهم گردشگری ورزشی در فصول سرد سال را مهیا سازند و فدراسیون نیز آماده هرگونه همکاری در این زمینه است.
افتخاری یادآور شد: توقع ما شکوفایی هرچه بهتر رشته اسکی در همدان است چرا که یکی از نقاط راهبردی و مهم در توسعه این رشته ورزشی کشور به شمار می رود.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز در این نشست گفت: همدان از پتانسیل بالایی در ورزش اسکی برخوردار است و وجود آب و هوای کوهستانی و داشتن پیست استاندارد زمینه رونق این ورزش را مهیا ساخته است.
رسول منعم افزود: درصدد حل مشکلات پیست اسکی تاریک دره به ویژه تله سیژ این پیست هستیم و به زودی راه اندازی مجدد خواهد شد.
وی بیان کرد: نقطه قوت این پیست اقلیم و برف خیز بودن منطقه آن است و می تواند میزبان مسابقات مهم ملی و حتی بین المللی باشد.
پیست اسکی تاریک دره به عنوان یکی از مناسب ترین پیست های اسکی کشور در 10 کیلومتری شهر همدان و در دامنه کوه الوند واقع شده است.
2087/7520
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.