به گزارش ایرنا، محمدناصر نیکبخت روز پنجشنبه در جلسه اعضای شورای اداری استان همدان افزود: هرگاه نمایندگان و مسئولان تعامل و همیاری داشتند همواره استان به سمت پیشرفت حرکت کرده است.
وی خصاب به مدیران ادارات استان گفت: سنگ جلوی پای سرمایه داران که اشتغالزایی می کنند نندازیم، آنها هستند که نرخ بیکاری استان را پایین آوردند.
نیکبخت اضافه کرد: استان در خیلی از ردیف های توسعه در بین سه استان برتر کشور است که این حاصل خوبی و سلامت مردم و تعامل و تلاش مسئولان است.
وی اظهار داشت: سال گذشته بانک های استان 25 هزار و 950 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کردند که از این میزان 14 هزار و 260 میلیارد ریال تکلیفی و 11 هزار و 720 میلیارد ریال از منابع داخلی تامین شد.
استاندار همدان اضافه کرد: این جلسه بیشتر به درخواست سپاه انصار الحسین به منظور قدردانی از عوامل اجرایی زرمایش 20 هزار نفری برگزار شد و همه بدانند برپایی این همایش بزرگ جای تقدیر دارد.
وی ادامه داد: اگر امروز آمریکا تنها شده و تمام جریان های جهانی بر ضد آمریکا شده است، دلیلش حقانیتی است که ایران توانسته به دست بیاورد وگرنه اروپا به هیچ عنوان از آمریکا جدا شدنی نبود.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: جمهوری اسلامی در زورآزمایی که در منطقه داشت پوزه آمریکا را به خاک مالید و باعث شد آمریکا دیگر جایی در منطقه نداشته باشد.
امیر خجسته با اشاره به اینکه دشن شرایط تحریم را روز به روز بیشتر می کند و به مردم فشار می آورد، اظهار داشت: بدون شک این شرایط را پشت سر می گذاریم.
وی اضافه کرد: بی تردید در این جنگ اقتصادی که ایجاد شده است با قدرت از آن می گذریم و با انسجام، همدلی، همفکری و با برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از این مرحله عبور می کنیم.
خجسته با بیان اینکه باید به جامعه امید بدهیم، افزود: تکرم ارباب رجوع بسیار مهم است، مراجعات مردم باید توسط مسئولان بررسی شود و مردم را در مراجعات با نا امیدی بر نگردانند و ارتباط با مردم باید قوی تر باشد.
وی با بیان اینکه مراقبت های ویژه برای جلوگیری از فساد اداری باید انجام گیرد، عنوان کرد: در تمام دنیا فساد اداری وجود دارد اما ما باید با نظارت دقیق این فساد را محو کنیم.
خجسته با اشاره به اینکه پیشگیری و پیش بینی مهمترین اصل در این موضوع است، ادامه داد: شرایط بسیار سخت است که باید از هرگونه اختلاف و تکروی دوری کنیم و با ایجاد اتحاد، وحدت و همدلی آن را خنثی کنیم.
دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: سپاهیان در رزمایش بزرگ سراسری در 12 مهر با اتحاد و یکپارچگی یکبار دیگر اقتدار ملت ایران را در قله نشاندند.
حمیدرضا حاجی بابایی افزود: امید دادن به مردم و پیگیری کار آنها، ربطی به تحریم و آمریکا ندارد، مسئولان باید خودشان کار مردم را روی زمین نگذارند.
وی با اشاره به فناوری های «های تک» (فناوری برتر) عنوان کرد: این فناوری خون تازه ای است که باید وارد شریان صنعت استان شود و هر استانی که وارد این حوزه نشود از چرخه صنعت خارج می شود.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان همدان دومین قطب «های تک» کشور است که کار را شروع کرده و 100 میلیارد ریال اعتبار به آن تخصیص یافته و تا هزار هکتار ظرفیت دارد و 18 ماه برای اجرای آن فرصت باقی است.
وی با بیان اینکه این طرح به عنوان یک طرح ملی محسوب می شود، اضافه کرد: این طرح هم نرم افزار است هم اشتغال ایجاد می کند و تمامی صنعت همدان را در بر می گیرد و باید همه صنایع و دانشگاه ها وارد این عرصه شوند.
حاجی بابایی با بیان اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی در جنگ اقتصادی امیدش به مردم است، گفت: در این وضعیت هر مدیری که کمک و پیگیری کند می تواند اعتبار ها را به سمت استان جذب کند.
وی تاکید کرد: نامه پردیس سینمایی همدان ابلاغ شده است و 15 هزار متر زمین توسط شهرداری به این طرح اختصاص یافته و این پردیس باعث می شود همدان به عنوان قطب انیمیشن کشور معرفی شود.
در پایان این جلسه از مجریان و مسئولان برگزاری همایش بزرگ بسیجیان استان تقدیر به عمل آمد.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.