به گزارش ایرنا، محمدرضا شاملو روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات اجرای طرح هادی و بهسازی روستاهای شهرستان ملایر بیان کرد: برای اجرای تمامی طرح‌ های هادی روستایی در کشور، سالانه 35 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.
وی با بیان اینکه کل اعتبارات ریالی استان‌ ها پنج هزار میلیارد ریال است و میزان قیر نیز کمتر از یک سوم است، افزود: امسال ردیف ملی بنیاد مسکن نسبت به سال گذشته نصف و نسبت به سال ۹۵ حدود یک چهارم شده است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با اشاره به پیش بینی ظرفیتی در قانون برنامه و بودجه برای تامین اعتبارات طرح هادی بیان کرد: بر اساس این قانون هشت درصد اعتبارات استانی برای اجرای طرح هادی در اختیار بنیاد مسکن قرار می گیرد.
شاملو همچنین به تخصیص ۶۰۰ هزار تن قیر برای آسفالت راه‌ های روستایی در سال 94 اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تصویب طرحی در شورای نگهبان، امسال سهم قیر اعتباری استان ‌ها ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش پیدا می کند.
وی ادامه داد: هم اکنون افزون بر هفت هزار و ۷۰۰ روستا در سطح کشور داریم که دوره ۱۰ ساله بازنگری طرح هادی آنها پایان یافته است و برای اجرای این میزان طرح چهار هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که با منابع محدود فعلی امکان پذیر نیست.
شاملو همچنین درباره مشکلات امور اراضی با بنیاد مسکن در راستای اجرای طرح هادی روستایی خاطرنشان کرد: در قانون حفظ اراضی طرح های عادی از این قانون مستثنی شده‌اند و امور اراضی قانون را تفسیر می‌ کند که باید بررسی شود.

** بهره مندی 66 طرح روستایی همدان از قیر اعتباری
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان نیز گفت: طی سه سال گذشته 66 طرح روستایی در این استان از قیر اعتباری بهره مند شدند و یک نهضت آسفالت در سطح استان ایجاد شد.
حسن ظفری امور اراضی را معضلی جدی برای بازنگری طرح هادی روستایی عنوان کرد و افزود: این یک مشکل ملی است و امور اراضی فراتر از قانون اعمال حاکمیت می کند.
وی از نمایندگان مجلس درخواست کرد: این مشکل و معضل در سطح ملی پیگیری و حل شود.
به گزارش ایرنا، ملایر دارای 208 روستای دارای سکنه است که تاکنون طرح هادی در بیش از 47 درصد از روستاهای شهرستان ملایر اجرا شده است.
همزمان با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور، سه طرح بهسازی روستایی در روستاهای کهریزناظم، ازناو و ازناوله در مجموع با اعتبار هشت میلیارد و 600 میلیون ریال افتتاح شد.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.