به گزارش ایرنا، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از طرح بهسازی روستای کهریز ناظم شهرستان ملایر بیان کرد: امیدواریم پیاده روسازی و احداث بوستان با مشارکت مردم در روستاها نهادینه شود و محدود به آسفالت معابر روستایی نشود.
محمدرضا شاملو جداره سازی در روستاها را یکی از اولویت ها برشمرد و افزود: مصوبه آن را در برنامه ششم توسعه گرفته ایم و در بودجه سال آینده نیز آورده می شود.
وی با بیان اینکه با مشارکت مردم باید جداره سازی و بدنه سازی در روستاها را فعال کنیم تاکید کرد: برای سامان بخشیدن به بافت های فرسوده روستایی می توان از تسهیلات مسکن روستایی کمک گرفت که آمادگی لازم را در این زمینه داریم.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با تاکید بر اینکه در حال حاضر سطح نازلی از ساخت و سازهای شهری به روستاها برده می شود گفت: باید در ساخت و سازهای روستایی به معماری بومی و سنتی توجه ویژه ای شود.
شاملو توسعه گردشگری روستایی را از دیگر اقدامات مهم بنیاد مسکن برشمرد و بیان کرد: در این زمینه باید برای معرفی روستاهای با بافت باارزش و هدف گردشگری برای توسعه گردشگری روستایی گام برداریم که در برنامه ششم توسعه نیز پیش بینی های لازم شده است.
وی ادامه داد: ملایر تنها یک روستای هدف گردشگری با عنوان «مانیزان» معرفی کرده است که نیاز است روستاهای دیگری با این ظرفیت به بنیاد مسکن معرفی شود و بتوانیم از این فرضت ایجاد شده در برنامه ششم توسعه استفاده کنیم.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان نیز در این آیین گفت: عملیات اجرایی مرحله نخست طرح هادی و بهسازی 686 روستای این استان آغاز شده و بیش از 387 روستا در قالب مرحله نخست بهسازی به بهره برداری رسیده است.
حسن ظفری افزود: در حال حاضر 299 طرح بهسازی روستایی در سطح استان همدان در دستور کار بنیاد مسکن است که امروز با حضور معاون عمران روستایی عملیات اجرایی آسفالت در هشت روستا اجرا شد.
وی ادامه داد: در سه سال گذشته 412 طرح روستایی از قیر اعتباری بهره مند شدند و بیش از 336 کیلومتر طول مسیر و معبر از محل این قیر اعتباری آسفالت اجرا شد.
ظفری با بیان اینکه بالغ بر 2 میلیون و 640 هزار مترمربع آسفالت در سطح روستاهای استان از محل قیر اعتباری اجرا شد بیان کرد: طی سه سال گذشته فعالیت وسیعی در سطح روستاهای استان همدان در زمینه بهسازی و آسفالت معابر روستایی اجرا شد.
مدیرکل بنیاد مسکن همدان ابراز امیدواری کرد: با تداوم این فعالیت ها بتوانیم بخش عمده ای از مرحله نخست بهسازی روستاهای این استان را ساماندهی کنیم.
ظفری درباره سه طرح بهسازی روستاهای ملایر نیز اظهار داشت: امروز با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن مرحله نخست طرح بهسازی و آسفالت روستای کهریزناظم، مرحله دوم روستای ازناو و مرحله نخست روستای ازناوله در مجموع با اعتبار هشت میلیارد و 600 میلیون ریال افتتاح شد.
وی افزود: با اجرای این سه طرح 37 هزار و 300 مترمربع عملیات آسفالت، 170 متر طول دیواره حائل، 2 هزار متر طول عملیات اجرایی جدولگذاری و یک کیلومتر جابجایی شبکه برق انجام شد.
به گزارش ایرنا، تاکنون طرح هادی در بیش از 47 درصد از روستاهای شهرستان ملایر اجرا شده است.
ملایر دارای 208 روستای دارای سکنه است که بیش از 70 درصد از جمعیت روستایی این شهرستان از طرح هادی و بهسازی روستایی برخوردار هستند.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.