سید عطا الله سرمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آثار تولید شده توسط خوشنویسان فاخر و ارزشمند هستند و قابلیت جایگزینی به عنوان هدیه در آیین های نکوداشت دارند.
وی اضافه کرد: خرید آثار خوشنویسی افزون بر ایجاد دلگرمی و انگیزه هنرمندان موجب ترویج و ترغیب مردم به استفاده از صنایع دستی و کارهای هنری می شود.
سرمدی با اشاره به اینکه تابلوهای خوشنویسی هزینه های بسیاری را به هنرمندان تحمیل می کند، گفت: این آثاربه دلیل نداشتن طیف وسیع علاقمندان بازار فروش بی رونقی دارد.
رئیس انجمن خوشنویسی همدان، اشاعه فرهنگ خوشنویسی و حمایت از این رشته هنری را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تنها مکان برای ارائه آثار خوشنویسی نمایشگاه هایی است که با همت خود هنرمندان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال خوشنویسان همدانی به مناسبت های مختلف چهار نمایشگاه دایر کرده اند، افزود: در صورت حمایت بیشتر فرهنگ و ارشاد اسلامی از انجمن خوشنویسی ظرفیت شرکت در نمایشگاه های ملی و بین المللی را داریم.
سرمدی گفت: حضور خانواده ها در بازدید از نمایشگاه های خوشنویسی موجب امیدواری هنرمندان و همچنین گرایش نوجوانان و جوانان به سمت این رشته هنری می شود.
این هنرمند، انجمن خوشنویسی همدان را از شعبه های برتر کشوری معرفی کرد و یادآور شد: با وجود موانع و مشکلات بسیار همواره از بهترین های این شاخه هنری بوده ایم.
همدان 180 خوشنویس ممتاز، 50 فوق ممتاز و 10 استاد خوشنویسی دارد.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.