به گزارش ایرنا، محمدرضا شاملو روز چهارشنبه در آیین افتتاح طرح اجرای آسفالت در هشت روستای استان همدان افزود: فعالیت های طرح هادی در بیش از 39 هزار و 500 روستای کشور در حال انجام است.
وی ادامه داد: در حدود 17 هزار روستا طرح هادی روستایی انجام شد و احیای بافت های با ارزش، بازسازی مناطق آسیب دیده، صدور سند و توسعه گردشگری از جمله طرح هایی است که در روستاها صورت گرفته که همه این فعالیت ها با هماهنگی و تعامل سازنده اداره ها و دستگاه های اجرایی امکان پذیر شده است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شاخص برخورداری استان همدان در اجرای طرح های هادی روستایی بالاتر از میانگین کشوری است افزود: این آمار در سطح کشوری 46 درصد، در استان همدان 61 درصد و در شهرستان فامنین 74 درصد است.
شاملو افزود: استان همدان و شهرستان فامنین در حالی به این رتبه دست یافته اند که در بسیاری از روستاهای مختلف کشور هنوز کارهای بهسازی آغاز نشده، اما در برخی روستاهای استان همدان مرحله2 طرح هادی آغاز شده است.
وی اظهار داشت: سالانه حداقل 35 میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی روستایی نیاز است و هم اکنون دوره 10 ساله طرح هادی هفت هزار و 700 روستا به پایان رسیده، که نیاز به بازنگری داشته و اعتبارات کافی برای این کار وجود ندارد.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور یادآوری کرد: سال گذشته چهار و 500 طرح هادی در روستاهای کشور اجرا شد.
وی بیان کرد : از سال 94 که قیریارانه ای در کشور تصویب شد بیش از 60 متر مربع در مسیری به طول هفت هزار و 500 کیلومتر تا پایان سال 96 آسفالت شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز گفت: عملیات اجرایی آسفالت در هشت روستا با 37 میلیارد ریال اعتبار اجرا شد.
حسن ظفری افزود: بیش از 54 هزار و 200 متر مربع عملیات اجرای آسفالت در استان همدان انجام شده است.
وی با بیان اینکه از 52 روستای شهرستان فامنین در 38 روستا مرحله یک بهسازی شروع شده و در شاخص بهسازی به 74 درصد رسیده است افزود: بیش از 90 درصد روستاها از منظر جمعیت از نعمت بهسازی مرحله یک بهره مند شده اند.
وی اظهار داشت: در سه سال گذشته 412 طرح از فرآیند قیر اعتباری با بیش از 336 کیلومتر طول مسیر اجرایی در قالب بهسازی و کالبدی روستا انجام شده است.
95 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت بهسازی روستایی برخوردارند.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.