به گزارش ایرنا، دکتر جلال الدین امیری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همدان از استان های نخست در اجرای طرح عمارنی حوزه بهداشت است.
وی یادآوری کرد: اجرای 270 طرح بهداشتی از پاییز 95 در همدان شروع شد و در حدود 2 سال به اتمام رسید همچنین ساخت برخی خانه بهداشت ها در کمتر از 6 ماه پایان یافت.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: تمامی مراکز بهداشتی با عمر بالای 30 سال ساخت، نوسازی شدند.
امیری اضافه کرد: اجرای این طرح ها و هزینه کرد یکهزار میلیارد ریال در حوزه عمرانی، همدان را از اجرای طرح عمرانی جدید تا 30 سال آینده بی نیاز کرده است.
وی از نوسازی 35 درصد مراکز بهداشتی خبرداد و عنوان کرد: هیچیک از مراکز بهداشتی این استان فرسوده یا آسیب دیده از مخاطرات طبیعی نظیر زلزله، نیستند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 800 واحد در حوزه بهداشت این استان فعال هستند که تنها 37 واحد به سامانه سیب وصل نیستند.
امیری بیان کرد: بشتر این نقاط روستاهای سه یا چهار خانواری هستند با این وجود در رایزنی با مسئولان شرکت مخابرات مقرر شد تا 2 ماه آینده مشکل تعدادی از این روستاها رفع و به سامانه سیب وصل شود.
وی اضافه کرد: سامانه سیب به منظور ارائه خدمات سلامت به صورت الکترونیکی از سال 95 دایر شد که تاکنون پوشش این سامانه 95 درصد و پوشش ویزیت اولی 73 درصد بوده است.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اطلاعات ثبت شده در سامانه سیب را می توان به صورت آنلاین مشاهده و تحلیل کرد.
امیری مثال زد: چندی پیش 65 درصد بیماران دیابتی موفق به دریافت ویزیت نشده بودند که این اطلاعات در صفحه درج شده و با برنامه ریزی این آمار به 30 درصد کاهش یافت.
وی بیان کرد: با توجه به پائین بودن مراجعه شهروندان همدان و ملایری از مراکز بهداشتی از ساکنان این دو شهرستان انتظار می رود نسبت به نامنویسی اقدام کنند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: 2 هزار و 500 تا سه هزار نفر جمعیت دارای یک مراقب سلامت هستند که در روستا از آنها تحت عنوان بهورز هستند.
امیری افزود: ویزیت افراد در مراکز بهداشتی رایگان است و برای گروه سنی خاص بسته و مکمل هایی رایگان ارائه می شود.
وی اظهار داشت: میزان جذب اعتبارات با وجود محدودیت منابه در سالجاری روند خوبی داشته است و داوری و مکمل های مورد نیاز مراجعه کنندگان تهیه و تحویل شده است.
امیری برخی تبلیغات رسانه جمعی را ضد سلامت دانست و گفت: تبلیغ پفک و چیپس در رسانه جای تامل دارد چراکه این قبیل تنقلاب به بدن آسیب می زند.
رئیس شورای پیام رسان سلامت همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: اخبار و رویدادهای سلامت محور در راستای فرهنگ سازی در حوزه سلامت به خوبی منعکس شود.
جعفر شاهرخی با بیان اینکه شورای پیام رسان، اطلاع رسانی برنامه های حوزه سلامت را عهده دار است، افزود: هدفمندی و افزایش سرعت اطلاع رسانی، ارتقای پیام های ارائه شده و افزایش مشارکت مردمی در برنامه‌های سلامت از جمله اولویت های مورد توجه این شورا است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: اعضای شورای پیام رسان سلامت ماهانه یک نشست برگزار کرده و در هر نشست مسئولان حوزه سلامت به اعضای این شورا پاسخگو هستند.
شاهرخی افزود: صفحه اخبار و اتفاقات سلامت محور همدان در سایت دانشگاه علوم پزشکی ایجاد می شود و در راستای فرهنگسازی در این حوزه کوشا است.
وی گفت: تور رسانه‌ای در مقاطع مختلف سال با هدف آشنایی با عملکردی حوزه سلامت در بخش های مختلف برگزار می شود تا خبرنگاران به صورت تخصصی در جریان روند اجرای امور قرار می‌گیرند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.