فاطمه شیرانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: پرستاران باید دارای صلاحیت اخلاقی، فنی و علمی و انضباطی باشند.
وی با بیان اینکه 600 گواهی صلاحیت حرفه ای به پرستاران اعطا شده است، افزود: شاخص های ملی پرستاری در سطح کشور بررسی می شود و تاکنون دانشگاه علوم پزشکی همدان جزو استان هایی بشمار می رود که در برنامه عملیاتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نمره کامل یعنی 100 را گرفته است.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: بیشترین میزان رضایتمندی از پرستاران متعلق به بیمارستان قلب فرشچیان است چراکه در این بیمارستان به مباحث آموزشی و تخصصی توجه ویژه ای می شود.
وی با بیان اینکه همسران پرستاران مسئولیت های بسیاری همچون نگهداری فرزند را در خانه متحمل می شوند، ادامه داد: قرار است در این استان همایشی تحت عنوان «همسران پرستار» برگزار شود تا آنها خاطرات خود را در این زمینه ها بیان کنند.

** همدان پیشگام در تربیت پرستاران متخصص
عضو کارگروه پرستاری «هوم کر» (خدمات مشاوره و پرستاری در منزل) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همدان جزو نخستین استان هایی است که تربیت پرستاران متخصص را آغاز کرده است.
شیرانی افزود: در این راستا پرستاران متخصص عفونی در بیمارستان سینا، پرستاران متخصص هماتولوژی در بیمارستان بهشتی و پرستاران متخصص قلب در بیمارستان قلب همدان در حال گذراندن دوره های آموزشی هستند.
وی بیان کرد: این طیف از پرستاران تا پایان عمر کاری خود در بخش تخصصی باقی می مانند و به بیماران خدمات ارائه می دهند.
مشاور فرهنگی سازمان نظام پرستاری کشور بیان کرد: این پرستاران در کنگره علمی شرکت کرده و کتاب های مورد نیاز در اختیارشان قرار می گیرد.

**راه اندازی مهر سالمند
شیرانی گفت: ایران تا 30 سال آینده با شمار زیادی سالمند مواجه می شود بنابراین پرستاران از هم اینک برای رویارویی با این پدیده اتاق فکر تشکیل دادند که برای سه دهه آینده چه کاری باید انجام شود.
مشاور فرهنگی سازمان نظام پرستاری کشور بیان کرد: پرستاران در مهد سالمندان خدماتی نظیر مشاوره تغذیه، پزشکی، کلاس روانشانسی و حافظ خوانی را پیش بینی می کنند.
وی افزود: اجرای طرح زیر پوشش قرار گرفتن «هوم کر» نیز تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان ها را کاهش می دهد.
سه هزار و 500 کادر پرستاری در استان همدان فعالیت دارند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.