به گزارش ایرنا، باب الله فتحی روز یکشنبه در آیین تجلیل از آتش نشانان ملایر اظهار داشت: باید آتش نشانان خود را نسبت به تغییر و تحولاتی که هم اکنون در حوزه شهرها رخ داده است، به روز رسانی کنند.
وی با اشاره به گستردگی حوزه مسئولیت و فعالیت سازمان آتش نشانی افزود: روزآمد شدن تجهیزات این حوزه از یک سو و دگرگونی هایی که در حوزه معماری و شهرسازی از سوی دیگر صورت می گیرد، می طلبد که فعالان این حوزه همپای تغییرات نسبت به کسب آمادگی و به روز شدن تجهیزات خود اقدام کنند.
فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه آتش نشانان با از خود گذشتگی، جان خود را سپر امنیت و سلامت مردم می کنند و بارها در این راه نیز شهید داده ایم، ادامه داد: این اقدام خالصانه آتش نشانان درستی و صحت عهد آنان با خداوند و مردم را تائید می کند.
فتحی با تقدیر از خدمات و تلاش های صادقانه آتش نشانان و رشادت های آنان در تمامی مراحل انقلاب، نقش آنان را در ایجاد امنیت و آرامش خاطر عموم هموطنان و انجام رسالتی سترگ بسیار مهم و ارزشمند ارزیابی کرد.
وی ادامه داد: به طور قطع به انجام رساندن این وظیفه مهم مستلزم کسب آمادگی های مستمر روحی، جسمانی و لجستیکی است که خوشبختانه آتش نشانان ما از نظر کسب آمادگی روحی و جسمی، در شرایط و موقعیت مناسبی هستند.
معاون استاندار همدان همچنین اجرای برنامه های آموزشی مستمر برای آتش نشانان و عموم مردم در کنار تقویت ارتباط های معنوی را از اولویت های تقویت و کسب آمادگی فعالان این حوزه برشمرد.
فتحی تاکید کرد: نیاز است در کنار کسب این آمادگی ها، مجموعه مدیریت شهرستان، شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز به دنبال تامین تجهیزات و امکانات لجستیکی آتش نشانان باشند.
وی تامین نیروی انسانی و رفع نیازمندی های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ملایر را از دیگر اولویت ها عنوان و بیان کرد: سرمایه گذاری در این حوزه هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری در حوزه تامین امنیت و ایجاد آرامش برای مردم است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ملایر نیز با اشاره به کمبود نیرو و تجهیزات این نهاد، گفت: با وجود تجهیزات هیدرولیکی، تشک نجات و سایر تجهیزات، اما همچنان نیازمند این هستیم که با استانداردها و تجهیزات روز پیش برویم.
وحید جوادی با بیان اینکه ایستگاه های آتش نشانی ملایر تمام شهرستان را پوشش می دهند، افزود: نیروهای ما از سطح شهر پا را فراتر گذاشته و در عملیات های برون شهری، جاده ها، سطح روستاها و کوه نیز شرکت می کنند.
وی مدت زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی ملایر تا محل حادثه را بین سه تا پنج دقیقه عنوان و بیان کرد: 99 درصد از عملیات های ما در شهر ملایر در زمان استاندارد انجام می شود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ملایر افزود: در حال حاضر هفت نیروی غواص در این سازمان فعالیت می کنند که تاکنون عملیات های نجات را در سد کلان ملایر و سایر موارد انجام داده اند.
جوادی با اشاره به هفتم مهرماه روز ملی آتش نشانی گفت: از ابتدای مهر تا هفتم مهرماه برنامه هایی همچون مسابقات ورزشی چهارجانبه، دیدار آتش نشانان با امام جمعه ملایر و حضور در نماز جمعه، مانور خودروهای سبک و سنگین در سطح شهر، توزیع بیش از یکهزار و 500 بروشور بین دانش آموزان و حضور آتش نشانان در مدارس و مهدهای کودک برگزار شد.
در این آیین به مناسبت هفتم مهرماه روز ملی آتش نشانی و خدمات ایمنی از آتش نشانان ملایر تجلیل به عمل آمد.
به گزارش ایرنا، ملایر دارای سه ایستگاه آتش نشانی است که 70 نیروی آتش نشانی و 10 دستگاه خودروی سبک و سنگین در این ایستگاه ها فعالیت می کنند.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.