به گزارش ایرنا، سرهنگ علی لشکری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه همدان اظهار داشت: رژیم بعث عراق می کوشید تا با تهاجم به منطقه خوزستان به ویژه شهر آبادان ضمن تصرف آن، به منابع آبی خلیج فارس تسلط پیدا کند.
وی اضافه کرد: کشور عراق پس از فروپاشی دولت عثمانی و تقسیم بندی های صورت گرفته، با محدودیت منابع آبی مواجه شد به طوریکه تنها راه کشتی رانی آنها از طریق بندر بصره و رودخانه اروند است.
این فرمانده نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: رژیم بعثی در دوران دفاع مقدس به ویژه ماه های ابتدایی جنگ بسیار کوشید تا ضمن تصرف آبادان، این منطقه مهم ژئوپولیتیک را در اختیار خود قرار دهد و از موقعیت آبی این شهر که به صورت جزیره است، بهره مند شود.
سرهنگ لشگری افزود: دسترسی به آب های نیلگون خلیج فارس باعث افزایش کمک های جهانی به کشور بعثی عراق می شد و خوشبختانه با درایت و جانفشانی ارتش، سپاه و نیروهای مردمی شکست نصیب دشمن بعثی شد.
وی یادآور شد: از آنجا که آبادان دورترین نقطه کشور بود و پیروزی در این منطقه می توانست روحیه رزمندگان را برای مقابله با دشمن بعثی دوچندان کند، عملیات بزرگی با پیروزی قاطع ایران انجام شد که زمینه پیروزی های بزرگتر را فراهم آورد.
این فرمانده نظامی سپاه اضافه کرد: امروزه نیز پیروزی های ما در مقابل کفر و استکبار جهانی همچنان ادامه دارد.
وی اظهار داشت: عاشورا برای جانفشانان ایران اسلامی همچنان جاری است و در ادامه راه امام حسین (ع) در حرکت به سمت قله نور هستیم.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.