جمال خشوعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این میزان صادرات نسبت به مشابه سال گذشته 17 درصد کاهش داشته است افزود: وزن کالاهای صادر شده در این مدت 212 میلیون و324 هزار و 599 کیلو بوده است.
وی اظهارداشت: کالاهای این استان به کشورهایی نظیرعراق، روسیه، اوکراین، قزاقستان، بنگلادش، اردن، آلمان، پاکستان، بلغارستان، ارمنستان و ترکمنستان صادر شده است.
این مسئول ادامه داد: در بیشتر کالاها کاهش صادرات داشتیم و در اقلام صادراتی استان همدان، انواع ترشی و شوری 38 درصد، وازلین صنعتی 35 درصد و گونی پلاستیکی 70 درصد ارزش افزایش داشته ایم.
خشوعی با بیان اینکه حدود 100 قلم کالای صادراتی در همدان وجود دارد و صادرات کشمش و سیمان با کاهش 17 درصدی روبرو شده است ابراز امیدواری کرد: با شروع برداشت انگور ملایر در نیمه دوم سال صادرات افزایش یابد.
مدیرکل گمرک همدان اضافه کرد: در زمینه سیمان به علت اینکه کشور عراق کارخانه های تولید سیمان را راه اندازی کرده است، میزان صادرات دراین زمینه کاهش چشمگیری داشته است.
خشوعی گفت:در شش ماهه نخست امسال 13 میلیون دلار کالا وارد استان شده است و وزن کالاهای وارداتی 2 هزار تن بوده است.
وی ادامه داد: کالا به شکل خام فروشی از همدان نداریم و تمام کالاهای وارداتی مربوط به مواد اولیه، خطوط تولید و نیروگاه خورشیدی بوده است.
وی اظهار داشت: کالاهای وارد شده به همدان از نظر ارزشی 52 درصد و از نظر وزنی 74 درصد کاهش داشته است و کالاها از کشورهای چین، آلمان و ترکیه وارد شده است.
خشوعی اضافه کرد: در حال حاضر گمرک همدان آماده خدمات رسانی به شکل شبانه روزی حتی در روزهای تعطیل به صادر کننده ها و تجار است و در این زمینه تولید کنندگان حمایت می شوند.
گفتنی است؛ 6 ماهه نخست سال گذشته 69 میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان صادر شده است.
9896/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.