مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان روز سه شنبه در حاشیه برگزاری این آیین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مرحله نخست طرح «مهر تحصیلی» از محل موقوفه شادروان سیف الدوله سه هزار بسته مهر تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند مقطع ابتدایی و متوسطه مناطق آموزشی ملایر، سامن و جوکار توزیع شد.
حجت الاسلام محمد کاروند افزود: این بسته ها شامل کیف و نوشت افزار است که در مرحله دوم و آغاز مهرماه بین دانشجویان نیازمند نیز توزیع می شود.
وی ادامه داد: در مجموع در استان همدان چهار هزار بسته مهر تحصیلی توزیع شد که از این تعداد بیشترین بسته ها مربوط به شهرستان ملایر است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان اعتبار هزینه شده از محل موقوفه ها برای خرید بسته های مهر تحصیلی استان را 2 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: علاوه بر بسته های مهر تحصیلی از ابتدای مهرماه نیز کمک های نقدی به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند نیز آغاز می شود.
حجت الاسلام کاروند بیان کرد: کمک های تحصیلی باید مختص به زمان خاصی نباشد و در طول سال دانش آموزان و دانشجویان نیازمند بتوانند از این کمک ها بهره مند شوند.
وی یادآور شد: ماهانه از محل موقوفه های سیف الدوله 360 میلیون ریال نیز کمک هزینه به طلاب نیازمند در شهرستان ملایر پرداخت می شود.
حجت الاسلام کاروند کمک به بیماران سرطانی و سخت درمان، ساخت مدرسه و مراسم روضه خوانی و اطعام نیازمندان در شب های جمعه را از دیگر نیت های واقف بزرگ ملایری شادروان سیف الدوله عنوان کرد.
وی خرید تجهیزات پزشکی، خرید ست کامل جراحی مغز و اعصاب، ست کامل جراحی فک و استخوان، خرید دستگاه دیالیز، ساخت و تکمیل بخش 32 تختخوابی بیمارستان امام حسین(ع)، پرداخت کمک هزینه درمان به بیماران نیازمند و کمک به ساخت اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) را در راستای اجرای نیت شادروان سیف الدوله در حوزه سلامت برشمرد.
به گزارش ایرنا، امسال چهارمین سال اجرای طرح «مهر تحصیلی» در استان همدان است که در مرحله نخست این طرح چهار هزار بسته مهر تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.
در این آیین همچنین با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از چهار خانواده زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد ملایر بازدید و علاوه بر بسته های مهر تحصیلی، بسته های حمایتی نیز به این خانواده ها اهدا شد.
استان همدان دارای 45 هزار رقبه و 700 موقوفه است.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.