سرهنگ رضا عزیزی روز سه شنبه در نشست اعضای شورای هماهنگی ترافیک استان همدان افزود: محور آورزمان نهاوند - ملایر، غارعلیصدر کبودرآهنگ و جاده قدیم همدان - ساوه سانحه خیزترین جاده های همدان هستند.
وی ادامه داد: 360 تن سالانه در سوانح جاده ای این استان جان می بازند که حدود 100 تن از جانباختگان متعلق به این سه محور است.
رئیس پلیس راه استان همدان ادامه داد: سه محور آورزمان، غار علیصدر و جاده قدیم ساوه - همدان 200 کیلومتر از پنج هزار و 400 کیلومتر راه های اصلی، فرعی و روستایی استان را شامل می شود.
سرهنگ عزیزی تاکید کرد: با توجه به وضعیت کنونی محور آورزمان، پلیس راه با تردد کامیون و اتوبوس در این مسیر تا بزرگراه شدن آن، مخالف است.
وی بیان کرد: 18 تن در سال 95 در جاده آورزمان جان باختند که این آمار در سال گذشته به 23 تن و در پنج ماهه نخست امسال به 12 نفر رسیده است.
رئیس پلیس راه استان همدان ادامه داد: امسال تاکنون سه مورد تصادف دسته جمعی در جاده آورزمان رخ داده که در صورت اجازه تردد به کامیون و اتوبوس از این محور، شمار سوانح فوتی دسته جمعی افزایش می یابد.
سرهنگ عزیزی بیان کرد: سه تیم محسوس و یک تیم به صورت نامحسوس این محور 32 کیلومتری را کنترل می کنند که اگر شمار گشتی ها را مطابق با استاندارد پیش بینی شود آمار سوانح این محور افزایش می یابد.
رئیس پلیس راه استان همدان پیشنهاد داد: با شتاب دهی به روند اجرای طرح عمرانی جاده سامن - ملایر، ترافیک را به این جاده هدایت کرد تا میزان تلفات در جاده آورزمان کاهش یابد.
سرهنگ عزیزی بیان کرد: آمار سوانح فوتی در جاده قدیم همدان- ساوه از پل 123 به سمت گردنه نیز با وجود مستقر شدن گشت های پلیس راه و اعمال قانون متخلفان بالا است
وی علت بالا بودن آمار سوانح فوتی در این جاده را ترافیک بالا، کم حوصلگی راننده و سبقت غیرمجاز دانست.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: طرح مطالعاتی از سوی مشاور برای چهارخطه شدن آورزمان تهیه شده است.
مصطفی پناهنده افزود: با توجه به حذف نشدن تقاطع های غیر همسطح در این طرح، اجرای آن تاثیری در کاهش سوانح نداشت بنابراین در صورت اجرای آن تنها سرعت خودروها و آمار مرگ و میر را افزایش می یافت.
وی اضافه کرد: بنابراین مقرر شد که این طرح مجدد توسط مشاور بازبینی و گزینه های را برای ایمن سازی این محور ارائه دهد.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: مجریان طرح آورزمان معتقدند بازبینی این طرح هزینه ها را افزایش می دهد با این وجود ایمنی جاده برای حفظ جان افراد از اهمیت بالایی برخوردار است.
پناهنده وضعیت جاده قدیم همدان- ساوه را مناسب دانست و گفت: بیشتر جانباختگان در این مسیر افراد بومی و آشنا به این جاده هستند.
وی تاکید کرد: توسعه نابسامان راه، می تواند عاملی برای افزایش تصادف جاده ای شود بنابراین نمی توان تنها عامل راه را علت اصلی بروز سوانح رانندگی دانست.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.