خیرالله خادمی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از محورهای منتهی به استان همدان و ایستگاه راه آهن فامنین در جمع خبرنگاران افزود: راه‌ آهن تهران - همدان دارای 12 ایستگاه است که سه ایستگاه آن ایستگاه های فامنین، رباط شورین و ایستگاه جنب پایانه اتوبوس‌های همدان را شامل می شود.
وی با بیان اینکه جابجایی ایستگاه راه آهن فامنین باید در نزدیک ترین نقطه این شهر و در کمترین زمان ممکن انجام شود افزود: پیمانکار این طرح انتخاب شده و عملیات آن پس از آزادسازی زمین های دارای معارض آغاز خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه یادآورشد: جانمایی ایستگاه راه آهن بعد از بررسی در کمیته فنی قطعی می شود.
گفتنی است معاون وزیر راه و شهرسازی از سه راهی اصله نیز که یکی از نقاط پر حادثه این شهرستان به شمار می رود نیز بازدید کرد.
این طرح چهار کیلومتری تاکنون 90 درصدی پیشرفت فیزیکی داشته است.
طرح احداث راه آهن همدان - تهران در سفر پر خیر و برکت رهبرمعظم انقلاب در سال 83 به همدان مصوب شد.
راه آهن همدان - تهران به طول 267 کیلومتر است که در مسیر خود از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین و همدان عبور می کند.
خط ریلی همدان - تهران دارای 35 پل به طول یک هزار و 640 متر است و این مسیر ریلی به صورت یک خطه با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت برای مسافربری و 120 کیلومتر بر ساعت برای قطار باری طراحی شده است.
نخستین قطار مسیر همدان - مشهد نیز تیر ماه سال گذشته با حضور حدود 150 تن از خانواده های شهدا، ایثارگران و اصحاب رسانه استان همدان عازم مشهد مقدس شد.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.