در این مطلب آمده است: در تحقیق میدانی و بررسی بازار لوازم‌التحریر شهر همدان، والدینی که برای خرید لوازم‌التحریر همراه فرزندانشان مراجعه کرده بودند، با اشاره به افزایش گرانی و قیمت سرسام‌آور لوازم‌التحریر در بازار همدان به خبرنگار ایسنا، منطقه همدان، گفتند: هر ساله در نیمه شهریورماه و اوایل مهر افرادی سودجو و فرصت‌طلب برای ورود به بازار، حداکثر استفاده را برای جایگزینی جنس ایرانی به جای جنس خارجی می‌برند.
یکی دیگر از شهروندان همدانی در بازار صحافخانه همدان در رابطه با افزایش قیمت لوازم‌التحریر اظهار کرد: با وجود وضع گرانی بسیاری از خانواده‌ها توانایی خرید لوازم‌التحریر و لباس فرم و تهیه کیف و کفش مدرسه را همزمان برای چند فرزند محصل خود را ندارند.
یکی از فروشندگان لوازم‌التحریر در بازار صحافخانه همدان هم با بیان اینکه کالاهای ایرانی از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند، به خبرنگار ایسنا گفت: فروشندگان برای جذب اعتماد مردم نسبت به کالای ایرانی مجبور به ضمانت اجناس خود هستند.
یکی دیگر از فروشندگان نیز با اشاره به وجود بی‌اعتمادی مردم نسبت به کیفیت کالای ایرانی، بیان کرد: با وجود افزایش قیمت و شرایط نابسامان مالی مردم تمایل به خرید اجناس گران خارجی با کیفیت دارند.
فروشنده دیگری هم اظهار کرد: بیشتر تولیدکنندگان داخلی ما برای کیفیت، مرغوبیت و ارزش کالا اهمیتی قائل نمی‌شوند و به همین علت مردم تمایل بیشتری به خرید اجناس خارجی با وجود گران‌تر بودن دارند.
فروشنده‌ای هم با بیان اینکه تبلیغ و حمایت از اجناس ایرانی گفت: درخواست فروشندگان از تولیدکنندگان داخلی، ارتقاء کیفیت محصولات است تا اعتماد از دست رفته خریداران را نسبت به کالای ایرانی بازگردانند.
در همین راستا رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر همدان در گفت‌‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت 190 واحد صنفی لوازم‌التحریر در همدان اظهار کرد: بیش از 190 واحد صنفی لوازم‌التحریر و 500 واحد صنفی دفتر و کتاب دارای مجوز در همدان در حال فعالیت هستند.
عباس ستاره با بیان اینکه بیشتر اجناس موجود در بازار خارجی هستند، اعلام کرد: 70 درصد کالاهای موجود در بازار خارجی هستند و فقط 30 درصد تولیدات داخلی لوازم‌التحریر را دربرمی‌گیرد.
وی ادامه داد: به علت وضعیت کنونی و اقتصاد بد کشور بیشتر مردم تمایل به خرید اجناس ایرانی دارند اما به علت اینکه جنس خارجی موجود در بازار با کیفیت‌تر و ارزان‌تر عرضه می‌شود، مردم به سمت کالای خارجی روی می‌آورند.
ستاره با اشاره به اینکه هیچ کمبودی در بازا نداریم، افزود: در عرضه کالا در بازار با هیچ کمبودی مواجه نیستیم اما به علت آشفتگی بازار و اینکه فروشندگان قدرت خرید جنس جایگزین را ندارند و با توجه به افزایش 100 درصدی قیمت لوازم‌التحریر مردم توانایی خرید ندارند.
روزنامه همدان پیام به مدیرمسئولی نصرت الله طاقتی احسن در همدان چاپ و منتشر می شود.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.