به گزارش ایرنا، علی بایگانه روز دوشنبه در بازدید از شرکت سبز پویان زاگرس در جمع خبرنگاران، افزود: بذر اصلاح شده روندی صعودی در بهبود کیفیت محصول تولیدی دارد.
وی با بیان اینکه برای تولید بذر استان همدان تا سال 83 تنها از یک شرکت تولید بذر حمایت می‌شد، افزود: اما با تغییر رویکرد، زمینه فعالیت شرکت‌های خصوصی از جمله شرکت سبز پویان زاگرس نیز فراهم شد.
معاون مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی همدان اظهار داشت: بذری که شرکت‌ها تولید می‌کنند، بذری شناسنامه‌دار و به عنوان بذر اصلاح‌شده به‌کار گرفته می‌شود.
بایگانه بیان کرد: تا کنون حدود 35 درصد بذر اصلاح شده در استان به‌کار گرفته شده و حدود 65 درصد دیگر آن نیز بذر خود مصرفی است که به دست کشاورزان و تحت عنوان بذر خود مصرفی کشت می‌شود.
وی با بیان اینکه هشت شرکت تولید بذر گندم و جو در استان فعال است، افزود: شرکت‌های این حوزه زیرنظر کمیته بذر استان کار می‌کنند و متولی و مسئولیت مستقیم تامین بذر اصلاح‌شده استان را کمیته بذر اصلاح‌‎شده کشوری برعهده می‌گیرد.
معاون مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی همدان درباره تفاوت بذر اصلاح‌شده و خودمصرفی، نیز گفت: بذر اصلاح‌شده کیفیتی بهتر از بذر خودمصرفی داشته و حدود 25 درصد افزایش عملکرد دارد.
در استان همدان بیش از پنج هزار و 675 تن بذر جو و گندم آبی و دیم تولید می شود.
به گزارش ایرنا، افزون بر 22 درصد از ارزش افزوده و 26 درصد اشتغال استان همدان مختص بخش کشاورزی است و 403 هزار هکتار از اراضی زراعی استان دیم و 233 هزار هکتار آبی هستند.
7523/2087/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.