سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهروندی با مراجعه به پلیس فتا از خالی شدن حساب خود به میزان 100 میلیون ریال خبر داد.
وی اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا در حین شنیدن اظهارات شاکی، از وی در زمینه قرار دادن کارت بانکی یا رمز آن سوال پرسیدند که عنوان شد این اطلاعات را تنها در اختیار اعضای خانواده قرار داده و به آنها اعتماد کامل دارد.
رئیس پلیس فتا همدان بیان کرد: پس از بررسی فنی مشخص شد که پسر شاکی اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب پدر برای خرید بازی های آنلاین از کافه بازار کرده است.
سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: این پسر 12 ساله با علم به فعال بودن اس.ام.اس بانک پدرش، خریدهای اینترنتی را زمانی که پدر در منزل حضور داشت انجام می داد.
وی افزود: این پسر همزمان هنگام خرید بازی آنلاین با استفاده از کارت بانکی پدر، گوشی وی را نیز در دست گرفته و بی درنگ اس.ام.اس کسر از حساب بانکی را حذف می کرد تا پدر متوجه این موضوع نشود.
این مقام انتظامی توصیه کرد: شهروندان به صورت دوره ای اقدام به تغییر رمز اول و دوم کارت عابر بانک خود کنند همچنین در صورت قرار دادن رمز در اختیار دیگران حتی نزدیکان، همان روز رمز را تغییر دهند.
طبق اخبار منتشره در ایرنا، اوایل شهریور امسال زن جوانی که اقدام به سرقت اینترنتی 40 میلیون ریال از حساب همکار سابق خود و اقدام به خرید شارژ تلفن همراه و اینترنت برای اعضای خانواده به مدت یک سال کرده بود دستگیر شد.
همچنین یک فرد ناشناس اقدام به هک تلگرام شماری از شهروندان کرده و با ارسال پیامک به مخاطبان درخواست واریز وجه نقد برای خرید کتاب می کند که این فرد حساب بانکی پنج تن در همدان را با این شیوه تخلیه کرده و شکایت هایی هم در سایر نقاط کشور صورت گرفت، که دستگیری وی در دستور کار است.
مرداد امسال هم سه کارمند فعال در یک دفتر خدماتی خصوصی با سوء استفاده از اعتماد کارفرما، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب وی کردند که دستگیر شدند.
چند زندانی نیز با استفاده از تعدادی عابر بانک و به بهانه برنده شدن سفر به عتبات عالیات، یک میلیارد ریال از حساب بانکی یک زن سرقت کردند.
چهار ماهه سالجاری 85 درصد جرائم رخ داده در فضای مجازی کشف شده است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.