وحید علی ضمیر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح با انجام فراخوان دیوارنگاری شهری و با همکاری استادان، صاحب نظران و هنرمندان ملی با موضوع مرمت آثار و پرتره نگاری‌ از یادمان های انقلاب در همدان آغاز شد.
وی اضافه کرد: برخی نقاشی های دیواری شهدای انقلاب و دفاع مقدس با گذشت سال ها دچار فرسایش و تخریب شده و نیاز به مرمت و بهسازی داشتند که در همین راستا از هنرمندان و استادان برجسته خواسته شد با حفظ محتوا و موضوع آثار نسبت به ارایه ایده های بهتر اقدام کنند.
علی ضمیر خاطرنشان کرد: در حال حاضر هنرمندان برگزیده در قالب چهار گروه شروع به اجرای نقاشی دیواری در شهر کرده‌اند و پس از اجرای طرح ها طبق رای هیات داوران به سه اثر منتخب جوایزی اهدا می شود.
وی افزود: برای اجرای این طرح یک میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است و پیش‌بینی می‌شود نقاشی تصویر شهدا در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی تا پایان مهر ماه سال جاری به اتمام برسد.
معاون خدمات شهری شهردار همدان هدف از اجرای این طرح را نوسازی، ساماندهی و بازطراحی آثار دیواری شهر، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی نسل جوان با چهره شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس عنوان کرد.
دیوارنگاره‌های انقلاب و جنگ تحمیلی قدمتی بیش از 30 سال در همدان دارند.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.