به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: باید مراقب شایعه ها و رعب و وحشتی که دشمنان در دل مردم ایجاد می کنند، باشیم و عرصه را بر آنها تنگ کنیم.
وی افزود: طبق فرموده های رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای خبرگان رهبری، نظام اسلامی امروز در یک جنگ نابرابر اقتصادی قرار گرفته است و نباید اجازه دهیم دشمن در این وادی به موفقیتی دست پیدا کند.
امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه مسئولان باید تدابیر لازم را در این حوزه بیندیشند، بیان کرد: انتظار می رود پنج بسته حمایتی که دولت در دستور کار خود قرار داده است، هر چه سریعتر عملیاتی شود.
حجت الاسلام برقراری مشکلات عمده کشور را ناشی از سوء مدیریت دانست و گفت: وضعیت کنونی اقتصادی کشور اقتضا می کند یک تیم کارشناسی، مجرب و جهادی در راس امور اقتصادی قرار گیرد.
وی تاکید کرد: مسئولان نظام باید در این زمینه با جدیت بیشتری تلاش کنند و در مقابل جنگ رسانه ای دشمنان بایستند و امیدآفرینی کنند.
خطیب جمعه ملایر با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی نسبت به 40 سال گذشته در تمامی زمینه ها قدرت مضاعفی را بدست آورده است، ادامه داد: دشنان در تلاش برای منزوی کردن ایران هستند، اما این تلاش آنها تاکنون به نتیجه نرسیده است.
حجت الاسلام برقراری همچنین به تصویب قانون منع استفاده از بازنشستگان توسط شورای نگهبان اشاره و اظهار داشت: طبق این قانون بازنشستگان باید جای خود را به جوانان تحصیل کرده، مومن و پرتوان دهند تا شاهد تحول اساسی در کشور و اشتغال چشمگیر باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود نشست سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه را نماد وحدت، همدلی و همکاری اقتصادی و تجاری دانست و گفت: با برگزاری این نشست سه جانبه بسیاری از نقشه های آمریکا و متحدانش نقش بر آب شد.
حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه دشمنان به دنبال تفرقه افکنی بین ایران و عراق هستند افزود: این 2 کشور مسلمان باید مراقب توطئه های دشمنان باشند.
امام جمعه ملایر همچنین بر لزوم احیا و تبیین امر به معروف و نهی از منکر در ایام محرم و ساماندهی دسته های عزاداری به همین منظور تاکید کرد و گفت: تجمع عاشوراییان در این ایام نماد وحدت، شکوه و عظمت مجلس عزای امام حسین(ع) است که هر سال باشکوه تر از سال های قبل برگزار می شود.
رعایت مسایل و موارد ترافیکی، اقامه نماز ظهر عاشورا، استفاده از خطابه و سخنرانی در آیین های عزاداری و تبیین فلسفه قیام عاشورا از دیگر مواردی بود که حجت الاسلام برقراری خطاب به هیات های مذهبی و دسته های عزاداری تاکید کرد.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.