به گزارش ایرنا، امروز روز مادرانی بود که فرزندان شیرخوار خود را نذر قیام امام حسین(ع) کردند؛ بانوانی که با تاسی از همسر ابا عبدالله الحسین(ع) سعی می کنند فرزندانشان را در رکاب ولایت تربیت کنند.
مادران دغدار ملایری طفلان شیرخوار خود را به عشق طفل 6 ماهه کربلا روی دستان خود گرفتند و نوای لالایی سر دادند و به یاد علی اصغر حسین(ع) اشک ماتم ریختند و از دستان کوچک طفل 6 ماهه دشت کربلا برای فرزندانشان طلب کردند که دست شیرخوارگان آنان را بگیرد.
در این آیین عاشقانه مادران در حالیکه گهواره نمادین حضرت علی اصغر(ع) را با اشک های خالصانه خود همراهی می کردند، ندای یا حسین(ع) و یا زهرا(س) سر دادند و برای شهادت مظلومانه طفل 6 ماهه کربلا اشک ماتم ریختند.
کودکان شیر خوار ملایری با لباس های سبز و سفید رنگ، دستان کوچک خود را در آغوش مادرانشان برای یاری حضرت سیدالشهدا(ع) و شهید 6 ماهه دشت کربلا به آسمان برافراشتند و این شکوه بیعتی دوباره با اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت علی اصغر(ع) بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان روز جمعه در همایش شیرخوارگان حسینی در حسینیه سیدالشهداء(ع) ملایر گفت: فرزندان خود را با حضور در مجالس عزاداری امام حسین(ع) و حضرت علی اصغر(ع) بیمه کنید.
حجت الاسلام سید حسن فاضلیان اظهار داشت: طفل 6 ماهه امام حسین(ع) باب الحوائج است و با دستان خود گره های بزرگی را از زندگی مردم باز می کند.
وی خطاب به مادران تاکید کرد: فرزندان خود را از کودکی با عشق، فداکاری و مقاومت اباعبدالله الحسین(ع)، حضرت علی اصغر(ع) و یاران با وفایش آشنا کنید.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان بیان کرد: علی اصغرهای امروز که در دامان شما مادران هستند، باید به گونه ای تربیت شوند که فردا حافظان نهضت حسینی باشند.
حجت الاسلام فاضلیان با بیان اینکه ابعاد قیام عاشورا امروز در سراسر جهان گسترده شده است، گفت: مجمع جهانی علی اصغر(ع) در نقاط مختلف جهان برپاست و معجزه ای الهی برای ترویج فرهنگ سرخ عاشورا و نهضت جهانی امام حسین(ع) است.
وی افزود: امروز مجمع جهانی علی اصغر(ع) به حماسه ای عظیم تبدیل شده است و حضور مادران همراه با طفل شیرخوار خود در این همایش سراسری، انقلابی بزرگ را به راه انداخته اند.
در این همایش که از ابتدای صبح روز جمعه با حضور پرشور مادران ملایری در حسینیه سیدالشهداء(ع) ملایر برگزار شد، مداحان اهل بیت(ع) در وصف طفل 6 ماهه دشت کربلا حضرت علی اصغر(ع) در چهارمین روز از ایام محرم نوحه سرایی و مدیحه سرایی کردند.
همچنین 2 هزار دست لباس ویژه شیرخوارگان حسینی که توسط خیران هیات سیداالشهداء(ع) و دفتر آستان قدس رضوی تهیه شده بود، به صورت رایگان بین شرکت کنندگان در این آئین توزیع شد.
به گزارش ایرنا، همایش شیرخوارگان حسینی همه ساله با هدف تکریم حماسه شیرخواره شهید اهل بیت(ع) حضرت علی اصغر(ع) به عنوان بزرگ ترین سند مظلومیت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در سراسر ایران اسلامی و در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.