به گزارش ایرنا، نوای عزاداری مادران همدانی روز جمعه در رثای علی ‌اصغر، کوچکترین شهید دشت کربلا در حسینیه امام خمینی(ره) این شهر طنین‌انداز شد.
این همایش با حضور جمع کثیری از بانوان عاشورایی به همراه فرزندان خردسال خود که ملبس به لباس های سبز و پیشانی بندهای نوشته شده به نام حضرت علی اصغر (ع) بودند، در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد.
مادران عزادار به یاد حضرت علی اصغر طفل معصوم و تشنه لب امام حسین علیه السلام اشک ماتم ریخته و برای جگر خراشیده مادر علی اصغر سوگواری کردند.
با برگزاری این همایش گوشه هایی از ابعاد عاطفی، حماسی و عقلایی قیام امام حسین (ع) به نمایش گذاشته شد.
نذرنامه‌خوانی، اجرای آیین گهواره‌ گردانی، قرائت قرآن، سخنرانی و مداحی از جمله برنامه های این همایش بود و مادران حاضر در همایش با روی دست گذاشتن شیرخوارگان خود نوای «یا علی اصغر حسین (ع) »، «بخواب لالا علی اصغرم لالا»، «لا لا لا لا گل مادر»، «علی اصغر علی اصغر» و «لبیک یا حسین» سر دادند.
در ظهر عاشورا هنگامی که همه یاران و اصحاب امام حسین علیه السلام به شهادت رسیدند، امام حسین فرزند خردسالش علی اصغر را در آغوش گرفت و به سوی لشکر یزید رفت.
آن امام همام خطاب به لشگریان کفر فرمودند: شما برادر، فرزندان و یارانم را کشتید و از آنها جز این کودک باقی نمانده که از شدت تشنگی مثل مرغ، دهان باز می‏کند و می‏بندد این کودک که گناه ندارد، نزد شما آورده‏ ام تا به او آب بدهید، اگر به من رحم نمی‏ کنید به این کودک رحم کنید.
هنوز سخن امام (ع) تمام نشده بود که به اشاره عمر سعد، حرمله گلوی نازک طفل خردسال را هدف تیر قرار داد.
مصیبت جگر سوز علی اصغر به قدری بر امام حسین علیه السلام سخت بود که آن حضرت در حالی که گریه می‏ کرد، رو به سوی خدا کرد و گفت: خدایا خودت بین ما و این قوم، داوری کن، آنها ما را دعوت کردند تا ما را یاری کنند، ولی به کشتن ما اقدام می‏ کنند.
همایش شیرخوارگان حسینی همه ساله با رویکرد تکریم حماسه شیرخواره شهید اهل بیت (ع) به عنوان بزرگ ترین سند مظلومیت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در سراسر ایران اسلامی و در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود و هدف از برگزاری آن آشنایی جهانیان با پیام نهضت عاشورا و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.