به گزارش ایرنا، باز محرم شد و شور و نوای حسینی از دل عاشقان به پا خواست؛ باز اندوهی بی پایان که از غم فراق حسین(ع) در ذره ذره وجود هر انسانی نقش می بندد.
بار دیگر محرم آمد، بار دیگر شوری در شهر به پا شد، شور و عشق به حسین(ع) که قلب هر موجود زنده ای از داغش به تپش افتاد و شهر سیاه پوش فرزند فاطمه زهرا(س) شد؛ سیاه پوش علمدار حسین ابوالفضل العباس(ع) که عشق آنها هیچگاه در دل سرد نمی شود.
محرم آمد و چشمه اشک به جوش آمد، باران عشق حسین(ع) در دلها باریدن گرفت و دوباره نوای یا حسین(ع) و این سروده جان سوز بر دل هر شیفته و عاشق حسینی جاری شد:
این کشته فتاده به هامون حسین توست
وین صید دست و پا زده در خون حسین توست ...
عاشقان سیدالشهداء(ع) بار دیگر به پیشواز محرم رفتند، چشم ها و دلها را روانه کربلا کردند و به دور از هرگونه حب و بغض، قلب هایشان را به حسین(ع) فاطمه پیوند زدند؛ گویی این ماه جز حسین و کربلا هیچ ندارد و دل هایشان غمناک ترین غم عالم را تاب می آورد.
هر روز که دشمنان در این فکر هستند که بدترین بدی ها را علیه دوستداران و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت(ع) روا دارند، اما این حلقه محبان و شیفتگان سرور و سالار شهیدان و رهپویان راه عاشورا مستحکم تر و وسیعتر می شود.
در عین حال که ملایری ها نیز هیچگاه از این حلقه جدا نبوده و نیستند و امسال نیز همانند سال های گذشته با سیاه پوش کردن جای جای شهر، محله ها، کوچه ها و خیابان ها، مساجد، تکایا و حسینیه ها شوری دیگر به پا کرده اند و از شب نخست محرم در عزای حسین(ع) به سوگ نشسته اند.
امام جمعه ملایر در این باره به ایرنا گفت: آیین های عزاداری سرور و سالار شیهدان باید باشکوه و در خور شان و جایگاه سیدالشهداء(ع) باشد.
حجت الاسلام محمدباقر برقراری با اشاره به اینکه تمامی حرکت ها و عزاداری های مردم و هیات های مذهبی در رسانه های بین المللی منکعس می شود، خواستار حفظ جایگاه رفیع امامت و ولایت امام حسین(ع) و برگزاری باشکوه همراه با حضور پرشور و شعور مردم در آیین های عزاداری محرم شد.
وی معرفی نهضت اباعبدالله الحسین(ع) به دنیا و حفظ و حراست از ساحت قدسی سیدالشهداء(ع) را یک وظیفه مهم دانست و بیان کرد: پس از گذشت 14 قرن از حادثه عاشورا، هنوز دشمنان نتوانسته اند کوچکترین ایرادی بر قیام عاشورا وارد کنند.
امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه برخی بدعت ها در آیین های عزاداری محرم زیبنده دوستداران اهل بیت(ع) نیست، افزود: عزاداری ماه محرم باید به دور از هرگونه بدعت و خرافه برگزار شود.
حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه آیین عزاداری امام حسین(ع) باید همواره زیبا و بدون عیب و نقص باشد، ادامه داد: باید از سیره و روش سیداشهداء(ع) و نهضت عاشورا درس بگیریم.

**فعالیت 254 هیات مذهبی در ملایر
مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر نیز به فعالیت 254 هیات مذهبی شناسنامه دار در این شهرستان اشاره و بیان کرد: تمامی هیات های مذهبی ملایر برنامه های ویژه ایام محرم را با نظم و باشکوه برگزار می کنند.
حجت الاسلام داود گروسی گفت: در ایام محرم 250 مبلغ بومی به مناطق مختلف شهرستان اعزام شدند و در دهه محرم در مناطق شهری و روستایی طبق اولویت های تعیین شده به وظایف خود عمل خواهند کرد.
وی اولویت سخنرانی مبلغان اعزامی را در 6 محور ولایت پذیری، تبیین زندگی حسینی، امر به معروف و نهی از منکر، قرآن و عترت، شعار سال و تبیین اولویت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی طی 40 سال گذشته برشمرد.
مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر شعار امسال در برنامه های محرم را «شور حسینی با محوریت ایثار، ولایت مداری و ذلت ناپذیری» عنوان کرد و افزود: دراین راستا باید گام های محکمی برداریم.
حجت الاسلام گروسی همچنین گردهمایی هیات های مذهبی و روحانیان در راستای برگزاری منسجم برنامه های محرم، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه محرم و تجمع عاشوراییان در عصر تاسوعا با حضور دسته های عزاداری و هیات های مذهبی شهرستان را از دیگر برنامه ها اعلام کرد.
وی ادامه داد: به تمامی هیات های مذهبی تاکید شده است همزمان با اذان ظهر عاشورا نسبت به اقامه نماز در سطح شهر اقدام کنند.

**بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه ملایر
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» همزمان با ایام محرم را یکی از برنامه های محوری این سازمان با هدف تبیین فرهنگ عاشورا و زنده نگه داشتن قیام عاشورا با استفاده از فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه عنوان کرد.
پژمان جعفری بیان کرد: به همین منظور امسال نیز طرح بصیرت عاشورایی همزمان با آغاز محرم در 10 بقاع متبرکه این شهرستان شروع شده است.
وی افزود: این طرح به مدت 10 روز در امامزاده عبدالله(ع) ملایر، تکیه ابوالفضل(ع)، امامزاده ابراهیم(ع) روستای طجر سامن، امامزاده علی اصغر(ع) جوکار، امامزاده علی اکبر(ع) کرکان، امامزاده عبدالله(ع) مهرآباد، امامزاده سعید(ع) آورزمان، امامزاده احمد و محمود(ع) روستای کیکله، امامزاده 2 خواهران پیروز و امامزاده علی حسین(ع) روستای داویجان در حال اجرا است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر تجمع بزرگ عاشوراییان مقابل تکیه ابوالفضل(ع) و شام غریبان اباعبدالله الحسین(ع) در امامزاده عبدالله(ع) این شهر را از دیگر برنامه های دهه اول محرم برشمرد.
جعفری ادامه داد: برنامه «احلی من العسل» نیز با حضور نوجوانان ملایری و همزمان با روز شهادت حضرت قاسم(ع) در امامزاده عبدالله(ع) ملایر در راستای طرح بصیرت عاشورایی برگزار می شود.
وی گفت: روز گذشته نیز آیین باشکوه «لبیک با حسین» در امامزاده عبدالله(ع) ملایر و امامزاده علی اکبر(ع) روستای کرکان برگزار شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر بیان کرد: در نخستین جمعه محرم همایش شیرخوارگان حسینی در تکیه ابوالفضل(ع) و امامزاده ابراهیم(ع) روستای طجر سامن برگزار می شود.
جعفری یادآور شد: علاوه بر این خیمه های معرفت نیز همزمان با طرح بصیرت عاشورایی به مدت 10 روز در تکیه ابوالفضل(ع) و امامزاده عبدالله(ع) ملایر برپا شده است و شامل غرفه هایی همچون پاسخگویی به مسائل دینی و شرعی، مشاوره خانواده و وقف است.
وی اعزام 25 مبلغ به مناطق محتلف شهرستان را از دیگر برنامه های ایام محرم برشمرد و گفت: از این تعداد پنج تن از مبلغان بومی و 20 تن غیربومی و اعزامی از قم هستند که به بقاع متبرکه و روستاهای محروم شهرستان اعزام شدند.

**هیات های مذهبی در رکاب حسین (ع)
رئیس هیات های مذهبی ملایر نیز اظهار داشت: هیات های مذهبی این شهرستان همواره برای اهل بیت(ع) و بویژه در ایام محرم برای سرور و سالار شهیدان پای کار هستند.
سیدجلال موسوی ادامه داد: از شب نخست محرم مراسم ها و آیین های عزاداری توسط هیات های مذهبی آغاز شده است و از شب هفتم محرم اعضای این هیات ها وارد خیابان های سطح شهر می شوند.
وی ادامه داد: هیات ابوالفضل(ع) بزرگترین هیات مذهبی این شهرستان است که از شب نخست با حضور جوانان و عاشقان به اباعبدالله الحسین(ع) در سطح شهر عزاداری می کنند.
رئیس هیات های مذهبی ملایر با اشاره به برگزاری آیین تجمع بزرگ عاشوراییان ملایر در عصر تاسوعا گفت: تمامی هیات های مذهبی در این آیین حضور دارند و این مراسم از صدا و سیمای استان به صورت زنده پخش می شود.
موسوی ادامه داد: پخش نذورات یکی از برنامه های مهم هیات های مذهبی است که امسال نیز پیگیری های لازم با اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان انجام شده و اقلام مورد نیاز در اختیار هیات ها قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، این روزها مردان و زنان، کودکان و نوجوانان با پوشیدن لباس عزا، سیاهپوش کردن شهر و برپایی پایگاه های صلواتی، عشق و ارادت خود را به اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش نشان می دهند؛ عشقی که هیچگاه سرد نمی شود.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.