صفی الله صفایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه گرایش پیام نور بیشتر به سمت رشته هایی است که بازار کار بهتری دارند اضافه کرد: تقویت رشته های کارآفرینی و کسب و کار و افزایش رشته های کاربردی، مهمترین رویکرد دانشگاه پیام نور است.
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز همدان ادامه داد: با در پیش گرفتن این شیوه، دانشجویان دیگر دغدغه اشتغال نداشته و به راحتی می توانند در بازار کار جذب شوند.
صفایی با بیان اینکه به مرور رشته های انسانی کاهش می یابند گفت: راهبرد دانشگاه پیام نور همدان کاهش رشته های انسانی و تجربی و افزایش رشته های ریاضی است.
وی افزود: دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی 90 رشته محل حذف شده داشت که با پیگیری های صورت گرفته دوباره این رشته های درسی دایر شدند.
وی اضافه کرد: در مقطع کارشناسی ارشد نیز 6 رشته جدید مدیریت در گرایش های کسب و کار، کارآفرینی و بازاریابی از سال تحصیلی جدید دایر می شود.

** تشکیل ستاد استقبال از دانشجویان
رئیس دانشگاه پیام نور مرکزهمدان گفت: برای استقبال از دانشجویان ستاد استقبال تشکیل و 2 شماره تماس برای برقراری ارتباط دانشجویان با دانشگاه در نظر گرفته شده است.
صفایی اضافه کرد: دانشجویان می توانند سوال و ابهام های خود به ویژه در زمینه نحوه نام نویسی از طریق سایت را از طریق مراجعه حضوری یا برقراری تماس با کارشناسان این دانشگاه رفع کنند.
وی افزود: پس از تکمیل اسامی دانشجویان قبولی، کلاس ها به صورت حضوری و الکترونیکی برای دانشجویان تشکیل می شود.
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز همدان گفت: ساختار دانشگاه پیام نور به گونه ای است که همه دانشجویان در محدوده 120 کیلومتری جذب می شوند بنابراین فاقد خوابگاه و غذا برای دانشجویان است.
صفایی ادامه داد: 14 واحد و مرکز پیام نور در مراکز شهرستانها و شهرهای کوچکی نظیر قهاوند، لالجین، قروه درجزین، دمق و صالح آباد دایر است و دانشجویان این مرکز به راحتی می توانند از منزل به دانشگاه تردد کنند.
وی اظهار داشت: شمار دانشجویان پیام نور به شدت کاهش یافته اما در سه سال گذشته به حالت متعادل رسیده و به میزان تعداد دانشجویان دانش آموخته، دانشجو جذب دانشگاه می شوند.
رئیس دانشگاه پیام نور مرکز همدان گفت: 460 رشته محل در مقطع کارشناسی و 42 رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه دایر است.
صفایی افزود: طبق اعلام سازمان سنجش کشور 462 دانشجو برای تحصیل در دانشگاه پیام نور همدان امسال پذیرش شدند.
13 هزار دانشجو در مراکز پیام نور همدان مشغول به تحصیل هستند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.