سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یک پسر جوان اقدام به درج آگاهی فروش پژو 405 با قیمتی کمتر از نرخ بازار در سایت دیوار کرد.
وی با بیان اینکه این فرد با بهره گیری از این شیوه خریداران خودرو را تطمیع می کرد، افزود: این کلاهبردار به بهانه نگهداشتن خودرو برای خریدار و نفروختن آن به فرد دیگر، از متقاضیان پولی به عنوان پیش پرداخت دریافت می کرد.
رئیس پلیس فتا استان همدان بیان کرد: متقاضیان ملزم می شدند که وجهی را تحت عنوان پیش پرداخت به حسابی که توسط فرد کلاهبردار عنوان می شد، واریز کنند.
سرهنگ سرخوش نهاد اضافه کرد: اما متقاضیان خرید خودرو پس از گذشت چند روز از واریز پول با مالک خودرو تماس برقرار کرده و متوجه خاموش بودن تلفن همراه او می شدند.
وی بیان کرد: پس از شکایت 2 تن از مالباختگان، پرونده ای در پلیس فتای همدان تشکیل و با انجام کارهای فنی و اطلاعاتی عامل اصلی این کلاهبرداری دستگیر شد.
رئیس پلیس فتای همدان از شهروندان خواست در بستر فضای مجازی به افرادی که هیچگونه شناختی از هویت آنها ندارند، اعتماد نکنند.
سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: همچنین به هیچ وجه پیش از دریافت کالا و اطمینان از صحت و سلامت آن مبلغی را به حساب فروشنده واریز نکنند.
گفتنی است؛ 300 فقره پرونده قضایی چهار ماهه ابتدایی امسال در حوزه پلیس فتای استان همدان تشکیل شده است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.