سید صادق موسوی شامگاه یکشنبه در حاشیه آیین اختتامیه شصتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان به میزبانی ملایر در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این میزان حضور فیلم کوتاه در جشنواره های بین المللی با هیچ بخش دیگری از فرهنگ و هنر قابل مقایسه نیست.
وی با بیان اینکه وضعیت فیلم کوتاه کشور بسیار خوب است افزود: سال گذشته 122 فیلم حرفه ای و 680 فیلم نیمه حرفه ای در کشور تولید شد که استاندارد کیفیت بسیار تغییر کرد و آثار در جشنواره های معتبر جهانی راه پیدا کردند که این آثار به محض ورود به جشنواره، به آکادمی اسکار معرفی می شوند.
مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران ادامه داد: امسال فرنوش صمدی و علی عسگری را به عنوان داوران ایرانی به اسکار معرفی کردیم که اتفاق بسیار مبارکی است.
وی افزود: این داوران به عنوان داوران معتبر جهانی در حوزه فیلم کوتاه شناخته می شوند و در آکادمی اسکار پذیرفته شدند.
موسوی با اشاره به رشد چشمگیر فیلمسازان ایران در حوزه فیلم کوتاه گفت: تعداد کثیری از هنرجویان انجمن سینمای جوان در سراسر کشور با اینکه فیلم های اول خود را می سازند، اما می بینیم بارقه هایی از استعداد و امید در آنها دیده می شود که شگفتی آور است.
مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران با بیان اینکه سینمای آینده ایران را با فیلم کوتاه می سازیم اظهار داشت: سینمای آینده ایران از دل همین کلاس ها، هنرجویان و انجمن سینمای جوانان برمی خیزد.
موسوی ادامه داد: هرچند که فیلم کوتاه به شکل حرفه ای تولید می شود و هر کسی که فیلم کوتاه تولید می کند، نمی خواهد وارد سینمای بلند شود، اما برخی از هنرمندان وقتی وارد سینمای حرفه ای بلند می شوند، می درخشند و افتخار آفرینی می کنند.
وی همچنین به فعالیت 58 دفتر و 12 نمایندگی انجمن سینمای جوان در کل کشور اشاره کرد و گفت: انجمن سینمای جوانان ایران از سال 64 به فعالیت های خود در حوزه آموزش و تولید حرفه ای فیلم کوتاه مشغول است.
مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران افزود: سال گذشته سه هزار و 700 هنرجو در کل کشور دوره های کامل فیلم سازی و تک درس مشاغل سینمایی را سپری کردند.
موسوی یادآور شد: سالانه سه جشنواره منطقه ای در کشور برگزار می شود که امسال این جشنواره ها در مشکین شهر و ملایر برگزار شد.
وی بیان کرد: همچنین مهمترین جشنواره بین المللی خاورمیانه با عنوان «جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران» در آبان ماه امسال برگزار می شود که سی و پنجمین دوره این جشنواره است.
به گزارش ایرنا، شصتمین جشنواره منطقه ای فیلم و عکس سینمای جوان «آگر» از 15 تا 18 شهریورماه به میزبانی شهرستان ملایر برگزار شد.
استان های همدان، قم، مرکزی، یزد، اصفهان، فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و کرمان با حضور بیش از 200 هنرمند، عکاس، فیلمساز و کارگردان در این جشنواره حضور داشتند.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.