یاسر نانکلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه دوره پیش دبستانی در بحث آموزش بسیار با اهمیت است افزود: برای سال تحصیلی جدید 2 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار با هدف تشویق برای جذب نوآموزان پیش دبستانی در مناطق محروم استان همدان اختصاص یافت.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 18 هزار نوآموز در مقطع پیش دبستانی آموزش های لازم را فرا گرفتند پیش بینی کرد: امسال این میزان به 22 هزار نوآموز افزایش یابد.
نانکلی اضافه کرد: نزدیک به 6 هزار نوآموز نیز زیر نظر بهزیستی آموزش می بینند و در سامانه «سناد» آموزش و پرورش ثبت نام نشده اند.
وی با اشاره به اینکه با احتساب نوآموزان بهزیستی، 28 هزار نوآموز در سال تحصیلی جدید آموزش می بینند ادامه داد: در خواست داریم تا مراکز پیش دبستانی بهزیستی نیز با پیوستن به زیر مجموعه آموزش و پرورش از اعتبارات و امکانات این سازمان بهره مند شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه در دوره پیش دبستانی نقش مربیان و معلمان برای آماده کردن کودکان برای ورود به دبستان، اهمیت چشمگیری دارد افزود: در استان حدود یک هزار مربی پیش دبستانی وظیفه تربیت و آموزش کودکان 6 ساله را برعهده دارند.
نانکلی با بیان اینکه این مراکز به صورت غیر دولتی اداره می شوند گفت: در برخی از مناطق محروم خانواده ها به دلیل مشکلات مالی از تحصیل فرزند خود در مقطع پیش دبستانی خودداری می کنند، که با تخصیص این اعتبار مشکلات نیازمندان زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد حل می شود.
وی میانگین شهریه سالانه هر نوآموز را در مناطق توانمند هفت میلیون ریال دانست و اضافه کرد: در مناطق شهری متوسط، چهار میلیون و 500 هزار ریال و در مناطق محروم نیز 2 میلیون و 500 هزار ریال شهریه، به صورت سالانه برای هر هنرآموز لازم است.
گفتنی است؛ در سال تحصیلی 97-96 بیش از 24 هزار نو آموز در سطح استان همدان در مقطع پیش دبستانی آموزش های ابتدایی را فرا گرفتند.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.