حمیدرضا متین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صادرکنندگان از امروز 17 شهریور تا 19 مهرماه می توانند به سایت سازمان توسعه تجارت ایران به نشانی (www.tpo.ir) مراجعه و نام نویسی کنند.
وی با بیان اینکه صادرکنندگان در 2 سطح استانی و ملی برگزیده می شوند، افزود: صادرکنندگان باید شرایط لازم را داشته و امتیازهای مورد نظر را کسب کنند.
متین، روند رشد صادرات، داشتن بازار صادراتی، دارا بودن برند داخلی و خارجی، استانداردهای ملی و بین المللی، عضویت در تشکل های صادراتی بین المللی، داشتن واحد تحقیق و توسعه (R@D)، شرکت در نمایشگاه های خارجی، بسته بندی کالای صادراتی و دارا بودن نمایندگی در کشورهای هدف را برخی از معیارهای انتخاب واحدهای نمونه صادراتی برشمرد.
به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سال گذشته 14 واحد صنعتی همدان عنوان صادرکننده برتر استانی را کسب کردند و از این تعداد 2 شرکت در زمینه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع دستی سفال به عنوان صادرکننده نمونه ملی انتخاب شدند.
سفال و سرامیک، کشمش، چینی آلات بهداشتی، سیمان و فرآورده های لبنی بیشترین محصولات صادراتی همدان به کشورهای دیگر محسوب می شود.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.