منصور رضوانی جلال روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 81 درصد از اراضی مستعد کشاورزی این استان تحت پوشش آبیاری های نوین است که در همین حوزه همدان رتبه سوم کشور را کسب کرد.
وی اضافه کرد: سطح اراضی آبی استان همدان 253 هزار هکتار است که 163 هزار هکتار آن برای اجرای آبیاری تحت فشار مستعد ارزیابی می شود.
رضوانی جلال با بیان اینکه استان همدان در استفاده از روش های آبیاری تحت فشار در 10 سال اخیر رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده است، گفت: امسال نیز با استفاده از روش های آبیاری نوین برای افزایش بازدهی آبیاری در سطح مزارع تلاش می کنیم.
وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح های آبیاری تحت فشار 590 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شد، خاطرنشان کرد: هم اکنون افزون بر 145 هزار هکتار از اراضی آبی استان زیر پوشش سیستم های نوین قرار گرفته و سالانه بیش از 638 میلیون متر مکعب در مصرف آب بخش کشاورزی صرفه جویی می شود.
رضوانی جلال تاکید کرد: سال گذشته با اجرای 12 هزار 17 هکتار آبیاری تحت فشار در استان، موفق به کسب رتبه سوم کشور شدیم و در سه سال گذشته همدان یکی از استان های موفق در این حوزه رتبه بندی شده است.
همدان یکهزار و 950 هکتار وسعت دارد که 46 درصد اراضی آن منابع طبیعی، 33 درصد زراعی، 3.7 درصد باغ و حدود 13.1 درصد آن نیز آیش است.
این استان در بخش کشاورزی یکصد هزار و 422 بهره بردار دارد و 26 درصد اشتغال آن به این حوزه اختصاص می یابد.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.