به گزارش ایرنا، برات قبادیان روز شنبه در پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور در دانشگاه بوعلی همدان اظهار داشت: از این پس هیچ پایان نامه و رساله ای در گروه های آموزشی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور پذیرفته نمی شود مگراینکه در بازار کار تقاضایی برای آن وجود داشته باشد.
وی اضافه کرد: این طرح یکی از برنامه های زیر مجموعه توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایداراست که حلال مشکلات عرضه و تقاضای نیروی کار خواهد بود.
قبادیان افزود: سامانه ای برای این طرح تهیه شده و 100 هزار بنگاه صنعتی، معدنی و اقتصادی کشور ملزم به ثبت نام و اعلام مشکلات، موانع و نیازمندی های علمی و فنی خود شدند و دانشجویان نیز موظف به انتخاب موضوع تحقیق و پژوهش از بین این لیست هستند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهداف و نتیجه های این طرح گفت: این طرح علاوه بر فواید اقتصادی همچون تولید کالای دانش بنیان، راه اندازی واحدهای توسعه و تحقیق (R@D) در صنایع، موجب هدفمندسازی رایگان پایان نامه ها و رساله های دانشگاهی می شود.
وی نیروی انسانی متخصص را موتور محرکه صنایع کشور دانست و افزود: مدیران عامل 47 هزار بنگاه اقتصادی کشور دارای تحصیلات زیر لیسانس هستند.
قبادیان وضعیت تحقیق و پژوهش در صنایع را نامناسب ارزیابی و اضافه کرد: از 100 هزار واحد صنعتی کشور فقط 2 هزار واحد دارای بخش تحقیق و توسعه هستند که این آمار از تزریق ضعیف فناوری و دانش در صنایع خبر می دهد.
براساس آمارهای موجود سالانه یک میلیون نفر وارد بازار کار می شوند که 700 هزار نفر آنها دانش آموخته دانشگاهی در مقاطع مختلف هستند.
پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور با محوریت مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه بوعلی سینای همدان در حال برگزاری است.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.